اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

دشمن در بحث هسته‌ای مجبور به عقب‌نشینی است/ از حق هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آییم

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه دشمن در بحث هسته‌ای مجبور به عقب‌نشینی است، گفت: به هیچ وجه از حق هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آییم.

دشمن در بحث هسته‌ای مجبور به عقب‌نشینی است/ از حق هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آییم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز ابهر به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی اشاره کرده و اظهار داشت: کمیته امداد از سوی امام راحل در راستای خدمت به محرومان و نیازمندان و در همان روزهای نخست انقلاب تشکیل شد.

وی تصریح کرد: امام با آن عینک خدایی در راستای آموزه‌های دینی خود قبل از همه چیز در فکر خدمت‌رسانی به مردم بودند و کمیته امداد را در این راستا تشکیل دادند.

امام جمعه ابهر افزود: باید در این ایام حساس، در فکر مردم باشیم چراکه بعضی از خانواده‌ها در زندگی روزمره خود دچار مشکل هستند و حل مشکل مردم به عنوان یک شاه کلید ترقی و دو بال پرواز انسان به طرف خداوند است و باید از این فرصت استفاده و فرصت‌سوزی نکنیم.

وی در ادامه به آغاز هفته منابع طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: انسان با تقوا انسانی است که اسلامی زندگی کند، چراکه ذات اقدس احدیت به تمام مسائل دستورات دارد و ما نیز باید در زمینه حفظ و حراست از درختان تلاش کنیم.

 رحیمی با اشاره به اینکه اسلام به ما سبک خوردن و آشامیدن، ازدواج، سبک خانه خریدن و مرکب سوار شدن، سبک برخورد با خود، سبک معامله و برخورد با دیگران، برخورد با طبیعت و همه همه را دستور داده است، افزود: فرمان الهی بشر را موظف کرده است تا همه توان خویش را در راستای آبادانی زمین به کار گیرد.

وی در ادامه به مذاکره هسته‌ای گروه 1+5 و کشورمان اشاره کرده و افزود: پذیرش این واقعیت شاید برای ما مشکل باشد، اما با وجود تلخ بودن باید بپذیریم که طبق نظر کارشناسان تا سال 2050 از مصرف نفت در صنایع جهان خبری نخواهد بود.

امام جمعه ابهر افزود: در صورت عدم کشف منابع جدید و با توجه به روند مصرف رو به رشد نفت، احتمالاً تا سال 2050 منابع نفت جهان یا به اتمام می‌رسد و یا آن قدر کم می‌شود که ارزش سرمایه‌گذاری ندارد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی باید پذیرفت که استفاده از منابع انرژی هسته‌ای در آینده برای ایران یک امر الزامی و نه یک امر انتخابی است.

 رحیمی با اشاره به اینکه ایران جز استفاده از اورانیوم غنی شده در آینده، گزینه دیگری ندارد و لذا ما یا باید اورانیوم غنی شده را تولید کنیم و یا اینکه وارد کنیم، تصریح کرد: داشتن حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم کشورمان است.

وی با اشاره به اینکه عقل تمام عقلا حکم می‌کند که نمی‌شود به بیگانه وابسته بود و لذا باید با تمام توان از قضیه هسته‌ای حمایت و محافظت کنیم، تصریح کرد: این مسئله امروز تمام حیثیت ماست و نباید یک گام کوتاه بیایم و همین روند را محکم باید ادامه دهیم چراکه بالاخره دشمن مجبور به عقب‌نشینی است.

انتهای پیام/2308/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول