اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

وحدت مسئولان موجب به رسمیت شناختن حق هسته‌ای ‌ایران شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت گفت: وحدت تمام مسئولان مهم‌ترین اثرگذاری را در به رسمیت شناختن حق هسته‌ای ایران در مذاکرات قزاقستان داشت.

وحدت مسئولان موجب به رسمیت شناختن حق هسته‌ای ‌ایران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر درباره زندگی حضرت اسحاق (ع)، اظهار کرد: حضرت اسحاق حدود چهار هزار سال پیش متولد شد و 180 سال زندگی کرد و دارای بصیرت ویژه‌ای در زندگی بود.

وی بصیرت را نیاز امروز جامعه خواند و گفت: تمام پیامبران از بینش و بصیرت برخوردار بودند اما خداوند حضرت اسحاق را دارای برجستگی ویژه‌ای در بصیرت قرار داده بود.

خطیب موقت رشت بصیرت را به معنای فریب نخوردن و تشخیص دادن حق از باطل نامید و تصریح کرد: بصیرت به معنای موضع‌گیری مناسب و اشتباه نکردن در مسایل و آگاهی داشتن از حقایق امور است.

وی بصیرت را نگاه عمیق و باطنی انسان نسبت به مسایل خواند و اذعان کرد: امام خمینی (ره) انسانی با بصیرت بود که پیروزی انقلاب را پیش‌بینی کرد.

شفیعی‌زاده در ادامه به سالروز تاسیس کمیته امداد و روز احسان و نیکوکاری اشاره کرد و یادآور شد: افرادی که توان مالی دارند باید به مستمندان کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه اقشار آسیب‌پذیر جامعه در تورم و گرانی ضرر کردند، خاطرنشان کرد: تورم شکاف بین فقیر و غنی را بیشتر کرده و در حوادث اخیر فاصله طبقاتی بسیار زیاد شده است.

امام جمعه موقت رشت با قدردانی از تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در پایداری امنیت کشور، بیان کرد: دشمنان، مثلثی بر ضد ایران را تشکیل داده بودند که با تدبیر هوشمندانه ترفندهای آن ها خنثی شد.

وی به دستگیری تعدادی از افراد در رشت، اشاره کرد و افزود: از تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در دستگیری برخی افراد که به بیت‌المال دست درازی کرده بودند قدردانی می‌شود.

شفیعی‌زاده درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراها، یادآور شد: مردم باید خود را برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی آماده کنند.

وی، امنیت، مشارکت حداکثری، رعایت سلامت انتخابات و قانون، انتخاب گزینه اصلح با رای حداکثری مردم، فراگیری و رقابتی بودن انتخابات و خنثی‌سازی ترفندهای دشمن در انتخابات را، شش راهبرد مهم در برگزاری انتخابات مذکور عنوان کرد.

خطیب جمعه رشت به موضوع مذاکره هسته‌ای بین کشورهای 1+5 اشاره کرد و گفت: تا حدودی حق هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته شد و از خطوط قرمز ایران عدول نکردند.

وی حضور مردم در صحنه‌ را از عوامل تاثیرگذار در تصمیم‌گیری کشورهای قدرتمند و بی‌اثر شدن تحریم‌ها دانست و تصریح کرد: فرمایش‌های مقام معظم رهبری نیز در دیدار با مردم آذربایجان در به رسمیت شناختن حق هسته‌ای ایران تاثیرگذار بود.

شفیعی‌زاده، گزارش سازمان انرژی اتمی مبنی بر نبود انحراف ایران را در به رسمیت شناختن حق هسته‌ای ایران تاثیرگذار خواند و متذکر شد: وحدت تمام مسئولان مهم‌ترین اثرگذاری را در به رسمیت شناختن حق هسته‌ای ایران داشت.

انتهای پیام/84001/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول