اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد:

متخصصان بازوی کمک‌دهنده صنعت هسته‌ای هستند

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با توجه به اینکه صنعت هسته‌ای در کشور ایران صنعت جدیدی است نیاز به متخصصانی دارد که بازوی کمک‌دهنده صنعت هسته‌ای کشور باشند.

متخصصان بازوی کمک‌دهنده صنعت هسته‌ای هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید حسین سیدموسوی عصر امروز در حاشیه نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای که در سالن کنفرانس معاونت دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فایده نمایشگاه‌های تخصصی این است که متخصصان با فرآیندهایی که در یک صنعت اتفاق می‌افتد آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: هر کدام از این متخصصان که در این زمینه علاقه‌مند به فعالیت شوند می‌توانند تبدیل به بازوهای کمک‌دهنده این صنعت باشند و کشور می‌تواند در مواقع نیاز از آنها استفاده کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: به عبارت دیگر وجود 21 غرفه در این نمایشگاه به معنای وجود حداقل 21 تخصص در زمینه علوم هسته‌ای در این نمایشگاه است که می‌تواند به یک منبع عالی برای علاقه‌مندان تبدیل شوند تا از آنان اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

سیدموسوی ادامه داد: در واقع صنعت هسته‌ای در ایران یک صنعت نو است که به متخصصان بومی نیاز فراوان دارد و نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای می‌تواند این نیاز را با علاقه‌مند کردن جوانان به تحصیل در این رشته برطرف کند.

وی با اشاره به تحریم‌های حال حاضر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: بخش عمده‌ای از این تحریم‌ها به دلیل پافشاری ایران بر روی انرژی هسته‌ای است و مشاهده و نظارت از نزدیک آنان در نمایشگاه‌ها می‌تواند ایشان را به فواید فعالیت‌های هسته‌ای نزدیک‌تر کند.

معاون دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه انرژی‌های فسیلی در جهان رو به اتمام هستند، خاطرنشان کرد: انرژی هسته‌ای می‌تواند جایگزین مناسبی برای انرژی‌های فسیلی باشند بدون اینکه ضررهای این انرژی‌ها را برای محیط زیست داشته باشند.

سیدموسوی ادامه داد: علاوه بر این انرژی هسته‌ای و پیشرفت در این صنعت فواید بسیار دیگر در سایر علوم مانند پزشکی و کشاورزی دارد که نمی‌توان از آنها صرف‌نظر کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاهی مادر است که در بیشتر رشته‌ها دانشجو پذیرش می‌کند، متذکر شد: این دانشگاه جامع که در حدود 22 هزار دانشجو دارد می‌تواند زمینه خوبی را برای ایجاد پویایی و رفع ابهامات زمینه هسته‌ای داشته باشد و این دانشجویان می‌توانند سفیران مناسبی برای رساندن پیام‌های دانشگاه به خانواده‌هایشان باشند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: در واقع بازدید از دستاوردهای هسته‌ای ایران هزینه و وقت زیادی احتیاج دارد که برخی از دانشجویان نمی‌توانند این مقدار وقت و هزینه را برای بازدید از دستاوردهای هسته‌ای اختصاص دهند.

سیدموسوی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای ایران فرصتی است که در دانشگاه‌های مختلف رخ داده است و دانشجویان نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و بدون مشکل زیاد و به راحتی از آن استفاده کرده و از دستاوردهای ایران اسلامی در زمینه‌های هسته‌ای بازدید کنند.

انتهای پیام/70010/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول