اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور اجرایی نمایشگاه صنعت هسته‌ای:

نمایشگاه ‌هسته‌ای پافشاری دولتمردان ‌را توجیه می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس امور اجرایی نمایشگاه صنعت هسته‌ای گفت: نمایشگاه‌های دستاوردهای صنعت هسته‌ای دلایل پافشاری دولتمردان بر داشتن انرژی هسته‌ای را برای همه مردم توجیه می‌کند.

نمایشگاه ‌هسته‌ای پافشاری دولتمردان ‌را توجیه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی شجاعی عصر امروز در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور که در سالن کنفرانس معاونت دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در این نمایشگاه از دستاوردهای دانشگاه چیزی ارائه نمی‌شود و تنها دستاوردهای مرکز صنعت هسته‌ای به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه تمام وجوه صنعت هسته‌ای کشور را به نمایش می‌گذارد و در سه بخش مختلف و 21 غرفه به نمایش تمام دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و سراسری استان خراسان بزرگ در می‌آید.

رئیس امور اجرایی نمایشگاه صنعت هسته‌ای خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف این نمایشگاه عبارت از چرخه سوخت، بخش نیروگاهی و کاربردهای جانبی این صنعت است.

شجاعی یادآور شد: بخش چرخه سوخت شامل اکتشاف و استخراج سنگ اورانیوم تا تولید قرص و اجزای مجتمع سوخت است و بخش نیروگاهی به تشریح شرایط و امکانات نیروگاه‌های بوشهر و دارخوین می‌پردازد و در بخش کاربردهای جانبی به کاربردهای آن در پزشکی، کشاورزی و سایر رشته‌های مهندسی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به انتخاب دانشگاه‌های دولتی برای برپایی نمایشگاه‌ها اظهار کرد: در واقع دانشگاه‌ها مکانی هستند که نمایندگان پویا و متخصص خانواده‌ها در آن حضور دارند و در محدوده استان خراسان بزرگ دانشگاهی بزرگ‌تر و مجهزتر از دانشگاه فردوسی مشهد وجود ندارد.

رئیس امور اجرایی نمایشگاه صنعت هسته‌ای گفت: در دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه فردوسی مشهد علاوه براینکه تمامی رشته‌ها وجود دارد بیشتر نخبه‌های رشته‌های مختلف در این دانشگاه‌ها حضور دارند که نمایشگاه می‌تواند با پاسخ به ابهامات این افراد زمینه‌های جذب این نخبگان در صنعت هسته‌ای را نیز فراهم کند.

شجاعی با اشاره به موفقیت نمایشگاه‌هایی که پیش از این با همین عنوان در 22 دانشگاه دیگر کشور برگزار شده‌اند، خاطرنشان کرد: حدود 100 هزار نفر از این نمایشگاه‌ها بازدید کرده‌اند که این به تنهایی موفقیت بزرگی به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: گرچه در حال حاضر نمی‌توان ادعا کرد که به تمام اهداف خود در برگزاری نمایشگاه دست پیدا کرده‌ایم اما می‌توان به راحتی این ادعا را داشت که با توجه به شرایط کشور 90 درصد هدف‌های صنعت هسته‌ای کشور از راه‌اندازی نمایشگاه‌ها محقق شده است.

رئیس امور اجرایی نمایشگاه صنعت هسته‌ای در ارتباط با اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه‌ها اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه‌ها اطلاع‌رسانی و ایجاد خودباوری در جوان‌های ایرانی در زمینه تکنولوژی هسته‌ای است.

شجاعی ادامه داد: برخی از دانشجوها در زمینه تصمیمات سیاست‌مداران در زمینه انرژی هسته‌ای با ابهام برخورد می‌کنند و شرکت در این نمایشگاه‌ها و لمس الزام و ضرورتی که برای استفاده از انرژی هسته‌ای وجود دارد می‌تواند رفتار سیاست‌مداران را برای ایشان توجیه کند.

وی افزود: وقتی جوانان در نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای شرکت می‌کنند خودباوری که در آنها به وجود می‌آید قابل درک است و جوانان متوجه می‌شوند که برای چه منظوری زیر فشار قرار گرفته و در حال هزینه کردن هستند.

رئیس امور اجرایی نمایشگاه صنعت هسته‌ای با بیان اینکه انرژی هسته‌ای در بسیاری از موارد امری بسیار مفید است، یادآور شد: در درمان بیماری‌هایی مانند سرطان از رادیو داروها استفاده می‌شود و این دستاوردها در صنایعی مانند کشاورزی و انرژی نیز کاربردهای زیادی دارند.

شجاعی با اشاره به استعدادهایی که در زمینه فیزیک هسته‌ای در دانشگاه فردوسی وجود دارد، خاطرنشان کرد: این استعدادها می‌تواند باب همکاری میان دانشگاه فردوسی مشهد و صنعت هسته‌ای کشور را فراهم کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال پایان‌نامه‌های دانشجویی، گرفتن سرباز امریه و جذب نیروهای متخصص دانشگاه فردوسی مشهد از جمله همکاری‌هایی است که می‌تواند صنعت هسته‌ای ایران با دانشگاه فردوسی داشته باشد.

انتهای پیام/70010/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول