اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان:

اقتدار ایران در مذاکرات هسته‌ای ارمغان حماسه 22 بهمن بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کاشان، اقتدار و عزت کشور در دور جدید مذاکرات هسته‌ای را ارمغان حماسه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن قلمداد کرد.

اقتدار ایران در مذاکرات هسته‌ای ارمغان حماسه 22 بهمن بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام علی احتشام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: دشمن که با به تأخیر انداختن 9 ماهه مذاکرات در صدد بود نتیجه تحریم‌ها را به صورت عملی مشاهده کند و سپس از این طریق در مذاکرات امتیاز بگیرد با مشاهده حماسه میلیونی 22 بهمن متوجه شد با تهدید و فشار نمی‌تواند ملت ایران را از دستیابی به حقوق مسلم خود منصرف سازد.

وی پذیرش محل پیشنهادی جمهوری اسلامی برای برگزاری نشست‌های هسته‌ای از سوی طرف غربی را نمونه‌ای از اقتدار ملت ایران در این مذاکرات دانست و گفت: طرف غربی پس از آنکه با اصرار فراوان موفق نشد جمهوری اسلامی را به برگزاری نشست در ترکیه راضی کرده و با مواضع عزتمندانه تیم مذاکره کننده ایرانی مواجه شد به ناچار محل پیشنهادی جمهوری اسلامی یعنی قزاقستان را برای برگزاری مذاکرات هسته‌ای پذیرفت که این تنها نمونه‌ای از جایگاه قدرتمندانه ملت ایران در بحث هسته‌ای است.

امام جمعه موقت کاشان جوسازی‌های گسترده‌ دشمن برای ناکارآمد نشان دادن مذاکره با ایران را خاطرنشان کرد و افزود: اما پس از مواضع صریح جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای فردی مانند رئیس جمهور فرانسه اذعان می‌کند که مذاکره در سایه تحریم ایران کاربردی ندارد.

احتشام در ادامه اجرای مانور باشکوه سپاه در منطقه عملیاتی در استان کرمان و به زمین نشاندن هواپیمای بدون سرنشین دیگر در این مانور را یادآور شد و گفت: دنیا مجبور است قدرت ملت ایران را باور کند و این سرزمین را دیگر آن کشوری نپندارد که برای تأمین گلوله‌های اسلحه خود نیز به ابرقدرت‌ها محتاج بود.

وی همچنین به مسئله سوریه نیز اشاره و عنوان کرد: هزینه 360 میلیون دلاری دولتمردان آمریکایی برای جنگ‌آفرینی در سوریه و حمایت از تروریست‌های خون‌ریز در این کشور چه دستاوردی برای شیطان بزرگ داشته که وزیر تازه روی کار آمده آمریکا از تریبون رسمی از اختصاص 60 میلیون دلار دیگر برای آتش‌افروزی در این خط مقدم مبارزه با صهیونیزم خبر می‌دهد. 

خطیب نماز جمعه کاشان در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به در پیش بودن هفته احسان و نیکوکاری، دفاع از حقوق مستضعفان و محرومان را یکی از شعارهای ناب انقلاب اسلامی ذکر و خاطرنشان کرد: این یکی از اصولی است که امام راحل بنیان گذاشت اما گویا به تدریج از ادبیات گفتاری و رفتاری در حال حذف شدن است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه مضاعف به اقشار مستضعف جامعه در شرایط کنونی ابراز داشت: در شرایطی که تورم موجب فشار بر اقشار کم‌درآمد جامعه می‌شود باید بیش از پیش نسبت به یکدیگر رحم و دلسوزی داشته باشیم.

احتشام از مسئولان خواست با اتخاذ راهکاری مناسب و فرهنگ‌سازی جدی از سوداگری‌ برخی سرمایه‌های سرگردان که باعث ایجاد گرانی و افزایش تقاضای کاذب می‌شود جلوگیری کنند.

وی همچنین سالگرد ارتحال ملامحسن فیض کاشانی و ملا احمد نراقی از فقها و عالمان برجسته دیار کاشان و جهان اسلام را گرامی داشت و نسل جوان را به مطالعه آثار انسان‌ساز این علمای گرانقدر توصیه کرد.

انتهای پیام/63009/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول