اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان خبر داد

کمک 45 میلیون ریالی به 25 یتیم مددجوی زنجانی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان از کمک 45 میلیون ریالی یک حامی به ایتام مددجوی زنجانی خبر داد.

کمک 45 میلیون ریالی به 25 یتیم مددجوی زنجانی

رضا حسنلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از حامیان همکار با کمیته امداد استان زنجان در اقدامی خیرخواهانه و همزمان با فرا رسیدن سال نو زمینه شادی را برای 25 خانواده یتیم تحت حمایت خود فراهم کرده است و علاوه بر واریز 5 میلیون ریال کمک معیشت ماهیانه به ایتام مذکور، 40 میلیون ریال نیز به عنوان عیدی به حساب آنها واریز کرده است.

وی با بیان اینکه حامی مذکور در طول سال نیز به صورت موردی به ایتام تحت حمایت کمیته امداد کمک می‌کند، اضافه کرد: اخیراً نیز این حامی مبلغ 90 میلیون ریال به صورت موردی و جهت کمک به 35 یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به حساب این نهاد واریز کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه این خیر مشارکت فعالی نیز در طرح صدقات دارد، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته این خیّر سالانه 30 میلیون ریال صدقه جهت کمک به خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌کند.

وی یادآور شد: همچنین این خیّر سالانه چهار قربانی جهت کمک به خانواده‌های ایتام ذبح کرده و با هماهنگی کمیته امداد در بین آنها توزیع می‌کند.

*آمادگی کمیته امداد برای همکاری با امداد یاران افتخاری

حسنلو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت امداد یاران به صورت افتخاری افزود: این افراد به صورت نیروهای افتخاری و در بخش‌ها و تخصص‌های مختلف شغلی با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

وی در پایان از آمادگی کمیته امداد برای جذب نیروهای افتخاری مردمی در تخصص‌ها و شغل‌های مختلف و همچنین دریافت کمک‌های مردمی در قالب طرح‌های مختلف جهت کمک به خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط این نهاد صرفاً محدود به هفته احسان و نیکوکاری نبوده و مردم خیّر و نوع‌دوست استان در طول فصول مختلف سال می‌توانند، جهت تحویل کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به دفاتر کمیته امداد در سطح استان و یا خانه انفاق احسان و نیکوکاری مراجعه کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشنواره نیکوکاری در استان نیز اشاره کرد و گفت: سالانه یکی از عمده برنامه‌هایی که در هفته احسان و نیکوکاری اجرایی می‌شود، برپایی پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 720 پایگاه جشن نیکوکاری در استان زنجان دایر می‌شود، اضافه کرد: هدف از برپایی پایگاه‌ها صرفاً جمع‌آوری کمک‌ها نقدی و هدایای غیرنقدی مردمی نیست، بلکه ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری مهم‌ترین هدف کمیته امداد در این زمینه است و خوشبختانه امسال که بیست و سومین سال برگزاری جشن نیکوکاری است، این فرهنگ به نحو مطلوبی در بین مردم استان جا افتاده است.

حسنلو در ادامه با اشاره به اینکه امسال جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای خانواده‌های نیازمند در روزهای 16،17 و 18 اسفند انجام می‌شود، گفت: روز 16 اسفند ماه پایگاه‌های جشن نیکوکاری در 344 مدرسه استان زنجان دایر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در همین روز 19 پایگاه نیکوکاری نیز در دانشگاه‌های سطح استان برپا می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به برپایی 102 پایگاه جشن نیکوکاری در مساجد منتخب استان و در روز 17 اسفند افزود: این پایگاه‌ها در قالب طرح جامع مسجدمحوری دایر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه روز 17 اسفند 121 پایگاه نیز در معابر و میادین استان برپا می‌شود، اضافه کرد: در این روز 62 پایگاه نیز توسط بسیج مستضعفین در روستاها و مناطق محروم استان جهت دسترسی آسان شهروندان دایر می‌شود.

حسنلو در ادامه به برپایی 41 پایگاه جشن نیکوکاری توسط اصناف استان نیز اشاره کرد و گفت: همچنین موسسات خیریه‌ای که با امداد همکاری دارند نیز در این روز 37 پایگاه برپا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع روزهای 16 و 17 اسفند ماه بیش از 720 پایگاه در سطح استان دایر می‌شود، اضافه کرد: نحوه توزیع کمک‌ها از محل پایگاه‌های مختلف به این شکل است که مبالغ جمع‌آوری شده از مدارس به صورت 100 درصد در اختیار آموزش و پرورش قرار داده می‌شود تا در بین دانش‌آموزان توزیع شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه کمک‌های جمع‌آوری شده از طریق مساجد نیز در بین نیازمندان همان محل و با هماهنگی هیئت امنای مساجد توزیع می‌شود، اضافه کرد: کمک‌هایی که توسط موسسات عام‌المنفعه جمع‌آوری می‌شود، نیز در بین نیازمندان شناسایی شده توسط این مراکز توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کمک‌های جمع‌آوری شده از محل پایگاه‌های بسیج، اصناف و کمیته امداد نیز توسط این نهاد و در مدت 48 ساعت بر اساس اولویت‌بندی صورت گرفته بین خانواده‌های تحت حمایت و نیازمند شناسایی شده توزیع می‌شود.

حسنلو در ادامه از برپایی پایگاه‌های جشن نیکوکاری در روز جمعه 18 و مصلی‌های برگزاری نماز جمعه نیز خبر داد و گفت: در صورتی که مردم استان در طول هفته احسان و برگزاری جشن دسترسی به پایگاه‌های کمیته امداد نداشته باشند، می‌توانند وجوهات نقدی خود را به شماره حساب 0108640426007 سیبای این نهاد نزد بانک ملی واریز کنند.

انتهای پیام/73005/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول