اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن بیرجند:

79 روستای بیرجند در برنامه سنددار شدن واحدهای روستایی قرار گرفتند

خبرگزاری فارس:‌ مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بیرجند گفت: 79 روستای شهرستان بیرجند در برنامه سنددار شدن منازل روستایی قرار گرفتند.

79 روستای بیرجند در برنامه سنددار شدن واحدهای روستایی قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدابراهیم فلاح پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان بیرجند به برنامه صدور سند برای اماکن روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: قبل از برنامه سوم توسعه نیز کار سنددار شدن مسکن روستایی انجام می‌شد اما عملا این کار از برنامه سوم توسعه در دستور کار قرار گرفت.

وی به فعالیت‌های خیران مسکن‌ساز در خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: دبیرخانه خیران مسکن‌ساز در استان ثبت شده است و اقدامات خوبی نیز در راستای وظایف این مجموعه انجام شده است که ما امروز شاهد برکات آن برای اقشار محروم جامعه هستیم.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بیرجند ادامه داد: خیران مسکن‌ساز استان در سال‌های گذشته خدمات زیادی را به مردم محروم ارائه کردند که از آن جمله می‌توان به ساخت 200 واحد مسکونی در دهلکوه بیرجند اشاره کرد.

*ساخت 294 واحد مسکونی توسط خیران مسکن‌ساز خراسان‌جنوبی

فلاح از ساخت 294 واحد مسکونی توسط این مجموعه در سال 90 خبر داد و تصریح کرد:‌ تمام این واحدها مرحله فنداسیون کار خود را انجام داده‌اند.

وی افزود: 234 واحد مرحله اسکلت، 127 واحد مرحله نازک‌کاری و چهار واحد نیز کارهای اجرایی آن به اتمام رسیده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بیرجند به ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در روستاهای حاشیه شهرها نیز اشاره کرد و گفت: برای انجام ساخت و ساز در مناطق روستایی دهیاران باید استعلامات لازم را انجام دهند و در صورت وجود ساخت و ساز غیرمجاز نیز باید گزارشات توسط دهیاران به مراجع مربوط تقدیم شود.

فلاح ادامه داد: در این ارتباط در سال 90 تعداد 3 هزار و 620 استعلام توسط دهیاران از این مجموعه انجام شده است.

وی افزود:‌ اکثر این تخلفات در بخش تغییر کاربری‌ها صورت گرفته است که در مناطقی مانند حاجی‌آباد و روستاهای حاشیه شهرها این تخلفات بیشتر دیده می‌شود.

انتهای پیام/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول