اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد

مطالعه طرح راه‌اندازی بی.آر.تی و خط ریلی قزوین / شهر در حال پوست‌اندازی است

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه شهر قزوین در حال تغییر و تحول است گفت: شورای شهر با طرح مطالعه طرح اولیه راه‌اندازی اتوبوس بی. آر.تی و خط ریلی که نیازمند 800 میلیون ریال بود، موافقت کردند.

مطالعه طرح راه‌اندازی بی.آر.تی و خط ریلی قزوین / شهر در حال پوست‌اندازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین،‌ نود و سومین نشست علنی شورای اسلامی شهر قزوین با حضور اعضای شورای اسلامی و شهردار قزوین برگزار شد که شورای شهر با طرح مطالعه اولیه راه‌اندازی اتوبوس سریع بی‌ آر تی و خط ریلی که نیازمند 800 میلیون ریال برای مطالعه طرح بود، موافقت کردند.

سیدمهدی یدی‌همدانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اظهار داشت: در این مطالعه که دو سال به طول خواهد انجامید به مباحثی از جمله تعیین ایستگاه‌ها برای اتوبوس بی‌ آر تی و خط ریلی پرداخته خواهد شد که البته این مبلغ در آینده باید بیشتر شود چون که این کار زمان‌بر و هزینه‌بر است.

وی با بیان اینکه افق بلندی را برای راه‌اندازی خط ریلی در نظر گرفته‌ایم، افزود: از سال 1410 به بعد کار اصلی این طرح آغاز می‌شود که ما امیدواریم این طرح بتواند به سرانجام خوبی برسد و این اتفاق با حمایت مجموعه شورای شهر و دستگاه‌های دیگر اتفاق خواهد افتاد تا قزوین در زمره شهرهای دارای خط ریلی قرار بگیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ابراز داشت: ما در راه‌اندازی اتوبوس‌های بی‌ آر تی فاز به فاز جلو می‌رویم تا بتوانیم در سال 95 فاز نخست، در 1400 با کمی ارتقا دادن و اضافه کردن خطوط دیگر و در سال 1410 خط بی‌ آر تی را به صورت کامل ارتقا دهیم و در بیشتر نقاط شهر از آن استفاده کنیم.

همدانی با تأکید بر اینکه باید استفاده از وسایل عمومی را در بین مردم فرهنگ‌سازی کرد، افزود: عرض معابر در بیشتر خیابان‌ها کم شده که این موضوع در آینده موجب می‌شود که مردم از وسایل حمل و نقل شخصی کمتر استفاده کنند و به سمت وسایل حمل و نقل عمومی کشیده شوند.

وی تصریح کرد: اگر مردم از وسایل عمومی استفاده کنند با اتوبوس حدود 500 نفر، با اتوبوس بی‌ آر تی یک هزار نفر و اگر مترو باشد در هر ساعت 60 هزار نفر جا به‌ جا می‌شوند که این امر موجب از بین رفتن آلودگی هوا و آسایش بیشتر مردم می‌شود.

همدانی با اشاره به اینکه باید حمل و نقل سبز و بدون آلودگی را در قزوین به وجود بیاوریم، گفت: مردم را باید تشویق به استفاده بیشتر از دوچرخه و وسایل عمومی کنیم و با آماده کردن خیابان‌ها این شرایط را به وجود بیاوریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: این در صورتی است که بتوانیم زیرساخت‌های لازم این کار را مهیا کنیم و در استان قزوین به تصویب شهرداری و استانداری برسد.

وی عنوان کرد: برای اجرای این طرح می‌توانیم با پیگیری نمایندگان مجلس از بودجه دولتی استفاده کنیم که این امر مستلزم حمایت مسئولان استانی است.

همدانی با تأکید بر اینکه شهر در حال تغییر و تحول است، تأکید کرد: ما برای این کار نقشه و فرضیاتی را برای 20 سال آینده طراحی کرده‌ایم.

انتهای پیام/77010/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول