اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

زائر‌سرای اردبیلی‌ها در کربلا راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از احداث زائر‌سرای اردبیلی‌ها در مشهد مقدس در تلاش هستیم تا مقدمات احداث زائر‌سرا در کربلای معلی را نیز برای اردبیلی‌ها فراهم آوریم.

زائر‌سرای اردبیلی‌ها در کربلا راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور صبح امروز در دیدار مردمی خود با اهالی اردبیل با بیان اینکه اردبیل از لحاظ توسعه‌یافتگی بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری عقب مانده است، اظهار داشت: یکی از پیگیری‌های ما در ماه‌های اخیر مربوط به قرار گرفتن اردبیل در بین استان‌های کمتر توسعه یافته بود تا از مزایای سرمایه‌گذاری و مالیات آن استفاه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه سرعین نیز مجوز ویژه‌ای دریافت کردیم تا این شهر از تمام زیر‌ساخت‌ها بهره‌مند شده و توسعه همه جانبه داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان از اخذ موافقت اصولی برای راه‌اندازی دانشگاه مهندسی فناوری سبلان و همچنین دانشگاه جامع کشاورزی خبر داد و یادآور شد: در روزهای گذشته شاهد کلنگ‌زنی زائر‌سرا و حسینیه اردبیلی‌ها در مشهد با رقم سرمایه‌گذاری 7 میلیارد تومان بودیم و قرار است چنین زائر‌سرایی در قم و کربلای معلی نیز با همکاری خیرین و نیکوکاران احداث شود.

حقیقت‌پور گفت: ‌همچنین در تهران برای هیری‌های مقیم در منطقه 5 و نیری‌های مقیم در منطقه 22 تهران با هدف احداث حسینیه و همچنین مراسمات هیئت‌های مذهبی زمینی از شهرداری دریافت شده تا موفق به احداث این مجموعه‌ها باشیم.

وی به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: احداث بیمارستان 32 تختخوابی نیر و 64 تختخوابی نمین،‌ راه‌اندازی دانشکده داروسازی اردبیل و جذب دانشجو در این رشته، مجوز خرید یک دستگاه MRI از وزیر بهداشت و درمان گرفته شده که امیدواریم با تحقق آن حوزه بهداشت و درمان تحول پیدا کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی مرکز دیالیز ام‌البنین به همت خیرین خبر داد و  عنوان کرد: 10 دستگاه آمبولانس نیز خریداری کردیم و به مراکز درمانی و امدادی تحویل داده شده است.

حقیقت‌پور از اخذ مجوز سرمایه‌گذاری 80 میلیارد تومانی در قالب خوشه‌های صنعتی برای 40 واحد تولیدی و صنعتی خبر داد و بیان داشت: صدور مجوز برای صادرات سیب‌زمینی به کشور سوریه انجام شده و در کنار آن 100 نفر از نیروهای فنی این استان برای احداث صحن حضرت زهرا (س) به نجف عزیمت کرده‌اند.

پرداخت 160 میلیون دلار به پتروشیمی اردبیل در اولویت اول

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: احداث پتروشیمی را نیز از ماه‌های گذشته با رایزنی‌هایی که با وزیر نفت داشتیم، پیگیری کردیم و با حل مشکل قانونی در پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی انتظار می‌رود پتروشیمی اردبیل سرعت بیشتری بگیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: تخصیص اعتبار 160 میلیون دلاری برای پتروشیمی اردبیل در اولویت جدی است که امیدواریم با تکمیل اسناد و رفع مشکلات پیش آمده، بتوانیم در این زمینه اقدامی جدی داشته باشیم که البته در کنار این اقدامات انتقال دانش فنی و همچنین انتقال گاز به پتروشیمی اردبیل انجام شده است.

حقیقت‌پور در خصوص پالایشگاه اردبیل نیز ابراز داشت: پالایشگاه اردبیل که از مطالبات مردم بوده از سه ماه پیش مجوز آن دریافت شده و موافقت اصولی آن با سرمایه‌گذاری 80 درصدی بخش خصوصی و 20 درصدی دولت امکان‌پذیر می‌شود.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذار باید 10 هزار تا 140 هزار بشکه نفت را در این مجموعه فرآوری کند که امیدواریم در این زمینه بر اساس مجوزهای صادر شده شاهد جذب و جلب سرمایه‌گذار این واحد صنعتی باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اخذ مجوز برای فعال کردن انرژی ژئوترمال در نیر و انرژی‌های بادی خبر داد و گفت: خط لوله جدید گاز نیز از میانه به اردبیل آغاز شده که امیدواریم در این زمینه به سرعت کارهای زیر‌بنایی نیز صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حقیقت‌پور در پایان سخنان خود از توسعه گازرسانی روستاها خبر داد و یادآور شد: 23 میلیارد تومان در این زمینه اعتبار گرفتیم که تا پایان برنامه پنجم بتوانیم تمام روستاهای استان اردبیل را از نعمت گاز بهره‌مند کنیم.

انتهای پیام/62001/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول