اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل خبر داد

راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در اردبیل به عنوان هفدهمین استان خبر داد.

راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دستباز در جلسه بررسی مشکلات مراجعه اتباع آذری به مراکز درمانی و بیمارستانی اردبیل اظهار داشت: تاکنون در 16 استان کشورمان نمایندگی وزارت امور خارجه راه‌اندازی شده که امیدواریم در استان اردبیل نیز این نمایندگی در سال آینده راه‌اندازی شود تا بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های دو کشور ایران و آذربایجان و استان مرز‌نشین اردبیل برطرف شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل به افزایش مراجعات اتباع آذری با هدف معالجه و مداوای بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: روزانه شاهد عزیمت یک هزار و 200 تا یک هزار و 500 نفر اتباع آذری به کشورمان هستیم که 40 درصد آنها با هدف مداوای بیماری‌های خود مراجعه می‌کنند که باید به این ظرفیت مراجعین از مرز آستارا را نیز اضافه کرد که اکثراً برای مداوا به اردبیل مراجعه می‌کنند.

وی بیان داشت: ما از پزشکان انتظار داریم با تکریم و احترام با اتباع آذری برخورد کنند تا زمینه یک ارائه خدمات مطلوب فراهم آمده و بیش از گذشته شاهد رونق صنعت توریسم درمانی در استان اردبیل باشیم.

دستباز افزود: در اغلب شهرهای مرزی استان به ویژه بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی مراکز درمانی و بیمارستانی مجهز راه‌اندازی شده تا بخشی از نیازها را پاسخگو باشند که در این زمینه انتظار می‌رود تکمیل بیمارستان 160 تختخوابی پارس‌آباد زمینه مساعدی را برای ارائه خدمات به بیماران آذری فراهم آورد.

این مسئول بیان داشت: جلسات متعددی را با مسئولان حوزه‌های مختلف به ویژه دانشگاه علوم پزشکی، میراث فرهنگی و همچنین متولیان حوزه امنیتی و انتظامی برگزار کردیم تا در بدو ورود اتباع آذری راهنمایی‌های لازم به آنها صورت بگیرد که در همین زمینه دانشگاه علوم پزشکی مجموعه‌های هدایتگری را راه‌اندازی کرده تا اتباع آذری بتوانند به سرعت در مناطق مختلف سرویس درمانی، بهداشتی و سایر خدمات را دریافت کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد: با توجه به روزهای پایانی سال و ایام عید به یقین این میزان سفر رو به افزایش خواهد بود و تمهیدات لازم اندیشیده شده تا مسافران و گردشگران کشور مقابل بتوانند به سهولت به سایر مناطق سفر کنند.

وی به لغو یک طرفه روادید از سوی جمهوری اسلامی ایران برای اتباع آذری اشاره کرد و افزود: ما بیش از سه سال است که به این کار اصرار داریم، ولی از طرف مسئولان کشور آذربایجان هیچ تحرکی را برای لغو روادید مشاهده نمی‌کنیم که انتظار می‌رود از طریق وزارت امور خارجه این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد تا شاهد لغو روادید از کشور مقابل باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دستباز بیان داشت: این لغو روادید بر افزایش سفرها و همچنین سهولت تردد و رضایت‌مندی مردم کمک کرده و یک حرکت مثبتی بوده که نشان‌دهنده حسن نیت جمهوری اسلامی ایران در افزایش تعاملات و ارتباطات با کشور مقابل است.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم در مقابل این حسن نظر پاسخ مثبت و سازنده‌ای را شاهد باشیم و بیش از گذشته تعاملات و ارتباطات دو کشور افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/62001/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول