اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران:

سرای روزنامه‌نگاران مازندران راه‌اندازی می‌شود/ اختلاف سلیقه را چالش نمی‌دانیم

خبرگزاری فارس: رئیس خانه مطبوعات مازندران گفت: با همکاری ارشاد مازندران و استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس و دستگاه‌های اجرایی، بنا داریم سرای روزنامه‌نگاران را راه‌اندازی کنیم.

سرای روزنامه‌نگاران مازندران راه‌اندازی می‌شود/ اختلاف سلیقه را چالش نمی‌دانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ایرج نیاز آذری بعد از ظهر امروز در نخستین نشست مطبوعاتی اعضای جدید خانه مطبوعات مازندران، اظهار داشت: از تمامی همکاران درخواست داریم در همایش روز ششم اسفند خانه مطبوعات با عنوان رسانه و انقلاب اسلامی حضور به هم رسانند.

وی ادامه داد: گرامیداشت انقلاب اسلامی، زمان و مکان نمی‌شناسد.

نیازآذری یادآور شد: هیئت مدیره خانه مطبوعات در تشکل جدید، علاقه‌مند به همکاری به صورت مشورتی با اصحاب رسانه است و خواستار ارتباط دو سویه بین فعالان عرصه اطلاع‌رسانی و خانه مطبوعات است.

رئیس خانه مطبوعات مازندران خاطر نشان کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که دور جدید خانه مطبوعات با آن مواجه است، تحول ساختاری است.

نیازآذری با بیان اینکه رویکرد خانه مطبوعات، مشارکت محور است، ادامه داد: نظام دریافت پیشنهادات را در خانه مطبوعات طراحی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کمک به اقتصاد رسانه از اولویت‌های دیگر خانه مطبوعات است، تصریح کرد: در سال جاری، رسانه‌ها متأثر از اقتصاد کشور، سختی‌های زیادی را تحمل کردند.

نیازآذری با اشاره به اینکه هر رسانه حداقل 10 شغل مستقیم ایجاد می‌کند، گفت: امروز رسانه به فضای اشتغال استان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات قصد دارد شورای حکمیت راه‌اندازی کند، افزود: این شورا برای حل اختلافات درون صنفی، راه‌اندازی می‌شود.

رئیس خانه مطبوعات مازندران با اشاره به مسئله نظام نقل و انتقال خبرنگاران یادآور شد: برخی خبرنگاران، بدون ضابطه از یک رسانه به رسانه دیگر کوچ می‌کنند و رسیدگی این موضوع را در دستور کار خانه مطبوعات قرار می‌دهیم.

وی خاطر نشان کرد: توانمندسازی خبرنگاران و سطوح مختلف رسانه، مورد تاکید جدی خانه مطبوعات است.

نیازآذری با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی را مد نظر قرار می‌دهیم گفت: در صدد هستیم تقویم آموزشی لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی خبرنگاران از جمله اولویت‌های خانه مطبوعات است، تصریح کرد: هر خبرنگار در خانه مطبوعات دارای یک سابقه و شناسنامه می‌شود و در صورت فراهم شدن زمینه، این کار را در وب انجام می‌دهیم.

نیازآذری ادامه داد: برخی خبرنگاران عضو خانه مطبوعات هستند و برخی در سرمای زمستان و گرمای تابستان مشغول کار و فعالیت هستند و این دو دسته در مشوق‌ها با یک نگاه دیده می‌شوند و در نظر داریم این خبرنگاران پالایش شوند.

وی افزود: در نظر داریم هدایایی که کسب می‌شود متوجه افرادی شود که در صنف مشغول به کار هستند.

نیازآذری یادآور شد: از مدیران مسئول تقاضا داریم در صدور معرفی‌نامه‌ها، به سابقه افراد توجه شود چرا که این بی‌توجهی و ورود افراد غیر مرتبط در حیطه رسانه، ظلم به همکارانی است که در این عرصه مشغول به فعالیت هستند.

رئیس خانه مطبوعات مازندران خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه و جشنواره مطبوعات در سال آینده، در دستور کار است چرا که معتقدیم جشنواره عامل انگیزشی برای ارتقای نشریات است.

وی گفت: بر اساس مصوبه هیئت مدیره خانه مطبوعات، رابط شهرستان‌ها با انتخابات، انتخاب می‌شود.

رئیس خانه مطبوعات مازندران خاطر نشان کرد: دیگر نمایندگی منطقه‌ای برای خانه مطبوعات نداریم و در نظر داریم از ظرفیت همه خبرنگاران استفاده کنیم.

نیازآذری ادامه داد: فراخوان و نحوه ثبت‌نام، متعاقبا اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه نشریات به روز و فعال، می‌توانند در توسعه استان مؤثر باشند، گفت: شعار صنفی و تخصصی در حوزه رسانه برای سال 92 تعیین کرده و به داوری همکاران می‌گذاریم.

نیازآذری در رابطه با وجود اختلاف در اعضای خانه مطبوعات مازندران، اظهار داشت: اختلاف سلیقه و نظر در همه جا وجود دارد و اگر اختلاف نظر نباشد، آن اشکال است.

وی با بیان اینکه در تفاوت‌ها و اختلافات است که قول احسن انتخاب می‌شود، گفت: باید اختلافات را بپذیریم، اختلاف چالش نیست.

نیازآذری یادآور شد: با همکاری ارشاد مازندران و استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس و دستگاه‌های اجرایی، بنا داریم سرای روزنامه‌نگاران را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/86007/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول