اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خبر داد

موافقت مدیران کشتیرانی کشور در راه‌اندازی خط مستقیم کشتیرانی به چابهار

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای راه‌اندازی خط مستقیم کشتیرانی به چابهار با ارائه تسهیلات ویژه موافقت کردند.

موافقت مدیران کشتیرانی کشور در راه‌اندازی خط مستقیم کشتیرانی به چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، کاپیتان حسین‌زاده نودهی مدیرعامل کشتیرانی هوپاد دریا، تقوی معاون اداری، کاپیتان عزتی معاون بازرگانی و مدیر شعبه چابهار کشتیرانی هوپاد دریا با شهباز یزدانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار دیدار و به افزایش هرچه بیشتر تعاملات و راهکارهای جدید توسعه چابهار از طریق افزایش سطح تجارت و ترانزیت تأکید کردند.

در راستای اجرایی کردن تفاهمنامه فی مابین سازمان منطقه آزاد چابهار و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران معاونان و مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با حضور در سازمان منطقه آزاد چابهار آمادگی خود را برای توسعه روابط فی مابین اعلام کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با در این دیدار با بر شمردن مزایای بندر چابهار نسبت به سایر بنادر جنوبی و همچنین دور بودن از تنگه هرمز و خلیج‌فارس اظهار داشت: انجام اموری مانند یانکرنیگ، صادرات مواد معدنی، واردات کالاهای اساسی و صادرات مجدد کالاهای کشورهای افغانستان و آسیای جنوب شرقی از طریق چابهار و ترانزیت کالاهای مورد نیاز افغانستان و کشورهای آسیای میانه، می‌تواند توسعه منطقه آزاد چابهار را تسریع کند.

   شهباز یزدانی همچنین با توجه به توانایی‌های بالقوه و شرایط منحصر به فرد منطقه آزاد چابهار در جذب سرمایه‌گذاران افزود: همکاری دو جانبه سازمان منطقه آزاد چابهار و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر توسعه منطقه به افزایش درآمد و توان کشتیرانی کشور کمک می‌کند.

تقوی معاون اداری کشتیرانی جهموری اسلامی ایران نیز بر همکاری متقابل و بازاریابی سازمان منطقه آزاد برای حمل کالاهای کشور افغانستان، استان و سایر استان‌های همجوار و همچنین صادرات محصولات افغانستان تأکید کرد و گفت: صادرات محصولات استان و کشورهای همجوار، علاوه بر توسعه منطقه و بندر، می‌تواند توسعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشته باشد.

معاون بازرگانی و فنی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه این جلسه گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد محصولات تولید شده یا حمل شده به منطقه آزاد چابهار را با نازل‌ترین قیمت به مقاصد مختلف جهان حمل کند.

کاپیتان عزتی از مسئولان منطقه درخواست کرد تا آن دسته از صاحبان کالا را که در نظر دارند کالای خود را از مسیر شرق کشور به مقاصد مختلف صادر کنند را به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران معرفی کنند.

در پایان این جلسه، طرفین توافق کردند تا کارگروهی متشکل از مسئولان سازمان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تشکیل و انجام امور صادرات سیمان، سنگ آهن و سایر تولیدات استان و کشورهای افغاستان و آسیا را پیگیری کرده و گزارش آن را به صورت ماهیانه در جلسات فی مابین ارائه دهند.

انتهای پیام/75002/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول