اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس عنوان کرد

نقش بی‌بدیل مجلس در راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان / دانشگاه فرهنگیان مادر همه مراکز علمی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس گفت: مجلس نقش بی‌بدیلی در راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان داشت.

نقش بی‌بدیل مجلس در راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان / دانشگاه فرهنگیان مادر همه مراکز علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری ظهر امروز در آیین افتتاحیه دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در مرکز این استان اظهار کرد: دانشجویان باید نقش مجلس در تشکیل و راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان را بدانند که تأیید و تصویب این دانشگاه به وسیله مجلس است.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برنامه چشم‌انداز 20 ساله و پنجم توسعه دانشگاه فرهنگیان از شکوفه‌های علمی و ارزشی برنامه 20 ساله است پس ردیف بودجه‌ای آن در مجلس نیز مشخص می‌شود.

بزرگواری ادامه داد: اینکه امام و رهبری می‌فرمایند مجلس در راس امور است، اینجاست و همه باید واقف باشند هر دستگاه و نهاد جدیدی که بوجود آید باید از فیلتر مجلس عبور کند و ردیف بودجه‌ای آن از سوی مجلس مشخص و به تصویب برسد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری اولین کار اقتصاد مقاومتی را در راستای دانشگاه فرهنگیان عملی شود یعنی از داشته‌های افراد در تربیت معلم، امکانات و فضای فیزیکی فراهم شده به خوبی استفاده شود.

دانشگاه فرهنگیان مادر همه دانشگاه‌ها است

وی اذعان کرد: اگر می‌خواهیم در اقتصاد مقاومتی از دانسته‌ها به خوبی استفاده شود و روند رو به جلو داشته باشیم باید زمینه را برای دانشجویان فراهم کنیم دانشگاه‌های دیگر همه باید به این مولود مبارک کمک کنند چرا که این دانشگاه در کشور به عنوان مادر همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی محسوب می‌شود.

بزرگواری تاکید کرد: تمامی دانش‌آموزانی که در کنکور قبول می‌شوند از ناحیه تربیت معلم و آموزش و پرورش قوی و پویا هستند و هدف از راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان جذب بهترین‌ها و افراد نخبه به منظور تربیت و به عنوان یک معلم فقیه و آگاه برای خدمت به جامعه است.

نماینده اصولگرای ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امروز به جایی رسیده‌ایم که در راستای سند چشم‌انداز 20 ساله نظام، دانشگاه فرهنگیان افتتاح شده و دیگر دانشگاه‌ها، مسئولان ارشد استانی، نمایندگان و مدیران کل باید این دانشگاه تازه تاسیس را در تهیه امکانات مادی و معنوی کمک رسانی کنند تا دانشگاه با کیفیت مناسب ارائه خدمت کند.

بزرگواری خاطرنشان کرد: دانشجویان مشغول به تحصیل در این پردیس دانشگاهی آینده شغلی آن‌ها تضمین شده است ولی در دیگر دانشگاه‌ها با سیل بیکاری مواجه هستیم و زمینه شغلی برای قشر جذب شده در دیگر دانشگاه‌ها فراهم نیست و باید گفت تنها دانشگاهی که خروجی آن در آینده تضمین بوده دانشگاه فرهنگیان است.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه کسانی که امروز معلم و دانشجو هستند در گذشته نه چندان دور دست پرورده معلمین عشایر و روستایی بوده‌اند از این رو نباید این افراد فراموش شوند و مزایای لازم برای این قشر از جامعه در نظر گرفته شود تا از آموزش‌های لازم استفاده نمایند.

انتهای پیام/82011/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول