اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه باهنر کرمان خبر داد

راه‌اندازی نخستین پژوهشکده سنگ‌آهن در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: نخستین پژوهشکده سنگ‌آهن با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان و مجتمع گل‌گهر راه‌اندازی می‌شود که این امر روزنه‌ای برای تعامل دانشگاه و صنعت است.

راه‌اندازی نخستین پژوهشکده سنگ‌آهن در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نصرالله گرامی ظهر امروز در آیین تجلیل از برترین‌های پژوهش و فناوری استان کرمان اظهار داشت: در هفته پژوهش و در مراکز دانشگاهی از پژوهشگران تجلیل به عمل آمد.

وی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی 117 واحد آموزشی در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استان کرمان فعالیت می‌کند و 174 هزار دانشجو در 2 هزار و 282 رشته دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

گرامی ابراز داشت: ظرفیت دانشجویی خوبی در استان کرمان وجود دارد، اما با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان این ظرفیت باید افزایش یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش آمار ورودی دانشجویان به دانشگاه‌ها باید به بحث پژوهش و فناوری توجه ویژه‌ای شود تا بتوان مشکلات موجود را رفع کرد.

گرامی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 3 هزار مقاله توسط استادان عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان به چاپ رسید و 40 طرح ارائه شد.

این مسئول از راه‌اندازی هشت پژوهشکده و مرکز پژوهشی در دانشگاه شهید باهنر کرمان خبر داد و افزود: نخستین پژوهشکده سنگ آهن با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان و مجتمع گل‌گهر راه‌اندازی می‌شود که این امر روزنه‌ای برای تعامل دانشگاه و صنعت است.

گرامی گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان دارای 54 رشته و گرایش در مقطع دکترا و بیشتر رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد است.

وی با اشاره به اینکه کمیته پژوهش در سال گذشته فعال نبود، ابراز امیدواری کرد که این کمیته فعال شود.

گرامی انجام کار بدون پژوهش را دوباره‌کاری و موازی‌کاری خواند و اذعان داشت: مشکلات نقدینگی برای اجرای طرح‌های پژوهشی باید رفع شود.

‌انتهای پیام/80019/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول