اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره صندوق توسعه کشاورزی:

66 صندوق توسعه کشاورزی در کشور راه‏اندازی شد + تصاویر

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور گفت: با تدابیر اتخاذ شده و تاکنون، 66 صندوق توسعه کشاورزی در کشور راه‏اندازی شده است.

66 صندوق توسعه کشاورزی در کشور راه‏اندازی شد + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از آرادان، پیش از ظهر امروز در مراسمی با حضور شماری از مدیران کشوری و کشاورزان کوشای آرادانی و همچنین مسئولان سازمان جهادکشاورزی استان سمنان، فرماندار شهرستان آرادان و جمعی از بهره‏برداران، هفتمین صندوق شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان، در شهرستان آرادان تاسیس شد.

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور در مراسم تاسیس این صندوق گفت: وزارت جهاد کشاورزی در سال‏جاری تلاش‏های فراوانی به منظور رشد تولیدات کشاورزی و رونق این بخش در استان‏های مختلف ایران اسلامی صورت داده است و اینک باید از ظرفیت‏های مطلوب ایجاد شده توسط دولت در بخش کشاورزی به خوبی استفاده شود.

علی‏رضا اشرفی افزود: از سوی وزارت جهادکشاورزی و بر اساس قانون و تلاشی که دولت و شخص رئیس جمهوری داشت، مقرر شد تا تسهیلات به‏موقع، ارزان و آسان برای اجرای طرح توسعه کشاورزی در اختیار بهره‏برداران بخش کشاورزی در سراسر کشور قرار گیرد.

وی بیان کرد: فعالیت‏های خوبی برای ساماندهی سرمایه‏های موجود در بخش کشاورزی کشور صورت گرفته و تاکنون در استان‏های مختلف، 66 صندوق توسعه کشاورزی با سرمایه 4 هزار میلیارد ریال تشکیل شده است.

این مسئول با بیان اینکه صندوق حمایت از سرمایه‏گذاری در بخش کشاورزی که در شهرستان آرادان امروز افتتاح شد، هفدهمین صندوق شهرستانی در کشور است، خواستار همکاری همه اعضا در برنامه‏های این صندوق شد.

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور یادآور شد: 9 صندوق حمایت از سرمایه‏گذاری در بخش کشاورزی در حال حاضر در استان سمنان تشکیل شده که شامل یک صندوق استانی، هفت شهرستانی و یک صندوق بخشی با حدود 2 هزار و 400 سهام‏دار حدود 250 میلیارد ریال سرمایه است.

تأمین نقدینگی، تزریق منابع مالی، تأمین تسهیلات با نرخ کارمزد چهار درصد، تضمین متقاضیان دریافت تسهیلات، بازاریابی به منظور عرضه محصولات داخلی و خارجی، خرید انواع نهاده‌ها برای کشاورزان، تعریف بیمه بخش کشاورزی در صورت نیاز و توزیع اوراق مشارکت از جمله کارکردهای صندوق‏های توسعه کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آرادان، با تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان آرادان با 365 نفر سهام‏دار و بیش از 12 میلیارد ریال سرمایه که هفتمین صندوق شهرستانی استان است، تمام شهرستان‏های استان دارای این صندوق شدند.

بر اساس گزارش‏های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، از این حیث استان سمنان در کشور پیشگام است.

 

انتهای پیام/2249/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول