اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

دریاچه نئور با کمک بخش خصوصی احیا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با کمک بخش خصوصی قرار است ظرفیت دریاچه نئور در اردبیل احیا شده و بهره‌برداری اصولی از آن انجام شود.

دریاچه نئور با کمک بخش خصوصی احیا می‌شود

کمال‌الدین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل از پیگیری صادرات سیب‌زمینی به قیمت مناسب و رفع مشکلات فعالان این بخش خبر داد و اظهار داشت: برای ما حل مشکلات کشاورزان و تامین مواد غذایی و منابع معیشتی آنها مهم است و سعی داریم با تحولاتی که در این حوزه انجام می‌دهیم نارسایی‌های مقطعی نیز برطرف شود.

وی به اوضاع اقتصادی کشور و همچنین ضرورت توجه دولت به اقشار آسیب‌پذیر و خدمت‌رسانی در شان آنها اشاره کرد و یادآور شد: ما پیگیر آن هستیم که وعده رئیس جمهور در تحقق 2.5 میلیون شغل به کجا انجامید و چرا در این حوزه برخی دست‌ها در کار هستند تا با سوداگری پول مردم را صرف کارهای غیر‌ضرور کنند به طوری که دولت به جای پرداخت سهم صنعت بیشترین تمرکز خود را در واردات خودروهای لوکس برای مرفهان بی‌درد گذاشته است که این واردات هیچ دردی را از مشکلات و نارسایی‌های مردم درمان نمی‌کند.

پیرموذن با اشاره به پیگیری‌های مستمر برای حل مشکل پتروشیمی اردبیل و راه‌آهن این شهر تاکید کرد: مجوز احیای نئور با همکاری بخش خصوصی دریافت شده است که امیدواریم در حرکتی مثبت بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

عضو فراکسیون منابع طبیعی و زیست محیطی مجلس از ساخت‌ و سازهای بی‌رویه در حیران و سکوت مرگبار برخی از دستگاه‌ها به ویژه منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: در این زمینه به نظر می‌رسد برخی اقدامات و نابسامانی‌هایی در گذشته صورت گرفته که به سرعت باید این نابسامانی‌ها برطرف شود.

وی حمایت جدی از بخش صنعت و سرمایه‌گذاری را یادآور شد و افزود: در این زمینه شاهد نارسایی‌های متعدد و تضعیف بخش صنعت هستیم که انتظار می‌رود با تزریق سهم صنعت از محل هدفمندی یارانه‌ها این بخش جان تازه‌ای بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم خاطرنشان کرد: سهم استان اردبیل به جای آنکه سه درصد از صنعت کشور باشد در حال حاضر کمتر از 0.5 درصد سهم این استان است و به نظر می‌رسد اقدامات و فعالیت‌هایی مثبت و مستمر صورت گیرد تا به جایگاه واقعی‌مان برسیم.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به مشکلات کارگران و اصلاح قانون کار اشاره کرد و گفت: قطعاً حل مشکل کارگران در گرو حل کارفرمایان، صاحبان صنایع و فعالان این حوزه است که ضرورت دارد بیش از گذشته این مسائل مدنظر و ملاک کار قرار گیرد.

انتهای پیام/62001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول