اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان خواستار شد

حمایت بخش خصوصی از شهرک‌ها و حوزه علم و فناوری

خبرگزاری فارس: رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: تا کنون حمایت بخش خصوصی از حوزه علم وفناوری بسیار کم بوده است و لزوم این حمایت از شهرک‌های علم و فناوری نیز بسیار محسوس است.

حمایت بخش خصوصی از شهرک‌ها و حوزه علم و فناوری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمود شیخ‌ زین‌الدین صبح امروز در ششمین جشنواره پایان دوره رشد فناوری در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: افتخار شهرک این است که زبان گویای بخش خصوصی برای به دست آوردن حقوقی باشد که به صورت جامع در حوزه فعالیت‌های فناوری و دانش‌بنیان ادا نشده است.

وی افزود: بخش خصوصی در هر بخشی مانند حمل و نقل، آموزش، بهداشت و درمان و موارد دیگر که وارد شده تاثیر خوبی بر رشد این حوزه‌ها داشته اما حوزه علم و فناوری کمتر از این زمینه بهره برده است.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تاکید کرد: هیچ فعالیت اقتصادی بدون حمایت و تسهیلات سیستم بانکی و دولتی امکان‌پذیر نیست و این در حالی است که در حوزه علمی حمایت کمی در این زمینه را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان قابل تقدیر است و امیدواریم با اجرای کامل آن جهش قابل توجهی را در حوزه علم شاهد باشیم.

شیخ زین‌الدین تصریح کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اصفهان بر پتانسیل و ظرفیت قابل توجه شهر اصفهان و متخصصان، فارغ‌التحصیلان و صنعتگران این شهر تکیه کرده است.

وی اضافه کرد: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با همیاری شرکت فولاد مبارکه اصفهان، استانداری، ذوب‌آهن و دانشگاه صنعتی شکل گرفت و به عبارتی بخش صنعتی، دانشگاهی و دولتی در این امر با یکدیگر همکاری داشتند.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اتفاقات مطلوب علمی شهرک در سال 91 اظهار کرد: سال 85 شهرک علمی تحقیقاتی، 30 شرکت و موسسه دانش بنیان را پذیرش کرد که در سال 91 این پذیرش سالانه به 120 عدد رسیده است.

وی افزود: همچنین تعداد شرکت‌های مستقر در شهرک در طول همین مدت از 100 به مرز 300، نیروهای انسانی متخصص پاره‌وقت و تمام وقت از 980 نفر به چهار هزار و 300 و اختراعات ثبت شده داخلی از شرکت‌ها و مؤسسات از 14 به 300 عدد رسیده است.

شیخ‌ زین‌الدین تاکید کرد: در سال 91 مدیرعامل شرکت نانو واحد شهرک علمی تحقیقاتی به عنوان کارآفرین برتر کشور انتخاب شد و چهار طرح از شهرک نیز جزو برگزیدگان سومین جشنواره علم تا عمل بودند.

وی اضافه کرد: شرکت داده‌پرداز شعله آریا نیز توانسته جایزه انجمن آسیایی پارک‌های فناوری را به دست آورد که ششمین جایزه‌ای است که دریافت کردیم و تاکنون هر ساله یک برگزیده در رقابت با کشورهایی شرکت‌های کره‌ای، ژاپنی، چینی و تایوانی در این بخش داریم.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: همچنین مدیرعامل شرکت دانش بنیان توانسته به عنوان فناور برتر در هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری معرفی و شهرک نیز به عنوان موسسه پژوهش فناوری استان در هشتمین جشنواره پژوهش و نوآوری استان اصفهان انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه در سال91 این شهرک فعالیت‌های بین‌المللی خوبی داشته است، تاکید کرد: امسال عملیات اجرایی ایجاد پارک ابوریحان که دومین پارک از مجموعه پنج تایی شهرک علمی تحقیقاتی است آغاز شده است و با توجه به کمبود فضای شهرک ایجاد 16 هزار متر مربع فضای جدید و 22 هکتار فضاسازی را در برنامه داریم که 30 میلیارد تومان برآورد این دو پروژه است.

شیخ زین‌الدین با بیان اینکه حجم قراردادهای شهرک نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، گفت: شهرک علمی تحقیقاتی به صورت تقریبی 10 درصد کل شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری کشور را میزبانی می‌کند و به لحاظ کیفی این عدد را 30 درصد می‌دانیم.

وی ادامه داد: حجم قرارداد و نیروی انسانی این شهرک از میانگین شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های کشور بسیار بیشتر است اما منابع ما با توان و ظرفیت بالای شهرک تناسب ندارد و بودجه این شهرک در سال گذشته کمتر از 8 درصد بودجه‌ است کل پارک‌های فناوری بوده است.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان  گفت: همچنین شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تنها سه درصد حمایت‌های معاونت علمی ریاست‌ جمهوری از پارک‌های فناوری را دریافت کرده‌ است و با این وجود فعالیت شرکت‌‌های مستقر در شهرک این بسیار مطلوب و رو به رشد بوده است.

انتهای پیام/63008/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول