اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در گردشگری اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در زیر‌ساخت‌های گردشگری می‌طلبد تا سفر و گردشگری در سرعین همه فصلی و مستمر باشد.

سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در گردشگری اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی نقی‌زاده صبح امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به برگزاری شایسته جشنواره ملی صدای عشایر استان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اظهار داشت: در این نمایشگاه با حضور جامعه عشایری استان توانمندی‌ها و برجستگی‌های این جامعه پر ‌تلاش و ظرفیت‌های آنها به نمایش گذاشته شد به طوری که ما در بین استان‌ها جزو استان‌های برتر در ارائه برنامه‌های متنوع بودیم.

وی هدف جشنواره را معرفی جامعه عشایری استان به ویژه ایل شاهسون اعلام کرد و یادآور شد: در این جشنواره سعی شد فرهنگ، آیین، آداب و رسوم، تولیدات و صنایع دستی عشایر استان به نمایش ملی گذاشته شود و ما در قالب 46 غرفه توانستیم در فضای 2 هزار و 600 متر‌مربعی شایسته‌ترین محصولات را عرضه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: با برپایی سه آلاچیق، اجرای برنامه نمادین کوچ عشایر و به نمایش گذاشتن شتر دو کوهانه منحصر بفرد و همچنین پخت و توزیع آش دوغ سنتی و نان محلی سعی کردیم از بازدیدکنندگان در نمایشگاه به مدت شش روز پذیرایی کنیم.

نقی‌زاده گفت: یکی از روزهای برپایی نمایشگاه به نام استان اردبیل معرفی شده بود که در این روز سعی کردیم با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی همایشی را در معرفی توانمندی‌های جامعه عشایری و صنایع دستی آنها برپا کنیم.

این مسئول تاکید کرد:‌ انتظار می‌رود در سال‌های آینده چنین جشنواره‌هایی ادامه پیدا کند تا بتوانیم ضمن حفاظت و صیانت از این سرمایه‌های عظیم قابلیت‌ها و توانمندی‌های آنها را چه به صورت داخلی و چه خارجی در معرض دید بگذاریم.

اشغال 100 درصدی تخت هتل‌ها در فصل زمستان در سایه جشنواره زمستانی گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: برای اولین بار با هدف نشان دادن توانمندی‌های سرعین در حوزه گردشگری و معرفی استعدادهای این شهر در فصل زمستان جشنواره زمستانی به صورت 40 روزه برگزار می‌شود تا صاحبان تاسیسات اقامتی، پذیرایی و تفریحی، آب‌درمانی‌ها و دیگر زیر‌ساخت‌های گردشگری بتوانند رونق واقعی گردشگری را در زمستان شاهد باشند.

نقی‌زاده به سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی در سرعین توسط بخش خصوصی و گله‌مندی از رکود شش ماهه این زیر‌ساخت‌ها به دلیل فصل غیر‌پیک سفر اشاره کرد و افزود: اگر شاهد آن هستیم که 160 مجموعه تاسیسات اقامتی شامل هتل، هتل – آپارتمان و میهمان‌پذیر و همچنین خانه‌های استیجاری مهیای حضور گردشگران شده و ده‌ها آب‌درمانی مدرن و سنتی آماده پذیرایی هستند ضرورت داشت که ما گردشگری زمستانی را رونق ببخشیم.

این مسئول تصریح کرد: در همین راستا و در روزهای آخر هفته در مجموع به مدت شش جمعه و یک تعطیل مناسبتی برنامه‌های متنوعی در قالب جشنواره زمستانی گردشگری سرعین برگزار شد که با استقبال خوب هموطنان نیز روبرو شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: آیین اختتامیه این جشنواره 11 اسفند ماه برگزار می‌شود و در طول این ایام از رسانه ملی به ویژه شبکه سه به عنوان پر‌مخاطب‌ترین شبکه با هدف معرفی توانمندی‌ها و جاذبه‌های سرعین پخش 20 دقیقه‌ای برنامه‌های جشنواره را شاهد هستیم.

نقی‌زاده ابراز داشت: اشغال 100 درصدی تخت‌های هتل‌ها در این ایام نشان می‌دهد استقبال مسافران و گردشگران از فضاهای گردشگری زمستانی مطلوب بوده و شایسته است این حرکت‌ها در سال‌های آینده بهتر و با هماهنگی بیشتر انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود گفت: انتظار می‌رود با جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر صنعت گردشگری در این استان و سرعین ارتقا یابد.

انتهای پیام/62005/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول