اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

واکسیناسیون دام و طیور با مشارکت بخش خصوصی انجام می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از مشارکت بخش خصوصی در واکسیناسیون دام و طیور در این استان خبر داد.

واکسیناسیون دام و طیور با مشارکت بخش خصوصی انجام می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمید مهری پیش ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اداره‌کل دارای وظایف و رسالت‌های خدماتی، نظارتی و حاکمیتی است و اجرای درست و صحیح این وظایف می‌تواند اثرات مثبتی در تامین بهداشت و رونق اقتصادی کشور داشته باشد.

وی افزود: دامپزشکی استان در دو حوزه مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام و بیماری‌های مختص به دام تاکنون برنامه‌ها و اقدامات بسیاری انجام داده است و در این راستا اهتمام ویژه‌ای دارد.

مهری واکسیناسیون دام‌ها را از مهمترین اقدامات این اداره‌کل برشمرد و گفت: تب برفکی یکی از مهمترین بیماری‌هایی است که قابل انتقال به انسان نیست اما منجر به تلف شدن دام و کاهش تولید می‎شود و تمام تلاش ما در این جهت است که از بروز و شیوع این بیماری‌های جلوگیری شود.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه واکسیناسیون دام‌ها از ابتدا تا پایان سال ادامه داد تصریح کرد: این امر تعطیل‌‎بردار نیست و در همه ماه‌های سال انجام می‌گیرد.

مهری از مشارکت بخش خصوصی در واکسیناسیون دام‌ها خبر داد و افزود: 50 درصد از فرایند واکسیناسیون دام‌ها برعهده بخش خصوصی است و 50 درصد آن از سوی دامپزشکی استان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به دام‌داران، رایگان است متذکر شد: دام‌داران با تعامل و ارتباط خوب خود با دامپزشکی استان می‎توانند از دام‌های خود در برابر بیماری‌ها و آسیب‌ها مراقبت کنند.

مهری با اشاره به مراقبت‌های ویژه طیور اظهار داشت: تهیه و توزیع واکسن برای پرندگانی که در واحدهای پرورشی قرار دارند نیز بر عهده بخش خصوصی است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان رتبه اول تولید ماهیان سردآبی کشور را دارد، ابراز داشت: مراقبت‌ از ماهیان سردآبی به طور دوره‌ای انجام می‎شود و علاوه‌بر آن در زمان صدور پروانه‌ برای متقاضیان، از آب ماهیان نیز نمونه‌برداری می‎شود.

مهری خاطرنشان کرد: نظارت بر بهداشت عمومی در کشتارگاه‌ها و بر روی گوشت قرمز و مرغ نیز با دقت و حساسیت بالایی انجام می‎شود تا در این رابطه نیز مشکلی به وجود نیاید.

انتهای پیام/68004/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول