اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر ارومیه خواستار شد

استفاده از توان بخش خصوصی در مسیر توسعه شهر

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر ارومیه گفت: استفاده از توان بخش خصوصی برای رفع مشکلات مالی در مسیر توسعه شهر از نیازهای مهم شهرمان است.

استفاده از توان بخش خصوصی در مسیر توسعه شهر

پرویز جلیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه نبود توان مالی مناسب از مهم‌ترین مشکلات شهرداری‌ها است، اظهار داشت: شهرداری‌ها به لحاظ خودگردانی از توان مالی مناسبی برای رفع معایب و جبران عقب‌ماندگی‌ها برخوردار نیستند که این امر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را ضروری می‌کند.

وی ضوابط قانونی را در ناتوانی مسئولان برای رفع برخی نواقص در شهرها مؤثر دانست و افزود: شهرداری ارومیه منشأ خدمات شهری در عرصه‌های مختلف و مجموع فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر است و برای عملیاتی کردن هر کدام از این پروژه‌ها به مدد مشارکت بخش خصوصی نیازمند است.

جلیلی اولویت‌بندی طرح‌های شهرداری برای مشارکت‌پذیری را ضروری دانست و تأکید کرد: با این اولویت‌بندی نیازمندی شهرداری برای اجرای فعالیت‌های عمرانی با همکاری بخش خصوصی و در زمان‌های مختلف شناسایی می‌شود.

رئیس شورای شهر ادامه داد: بدیهی است که یک سرمایه‌گذار با لحاظ همه جوانب حداقل دو هدف را مد نظر قرار می‌دهد و در مرحله اول انتفاع خود و افزایش منابع مالی و بعدی انتفاع شهر و روح علاقه و اشتیاق، عمران و ترقی زادگاه و مرز و بوم که هرگاه این دو مؤلفه در کنار هم قرار می‌گیرند ثمره شیرین رونق طرح‌های عمرانی و خدماتی را در شهرها شاهد خواهیم بود.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نگاه تک بعدی چه از طرف مدیریت شهری و چه از طرف سرمایه‌گذار که منفعت‌جویی صرف و یک طرفه را دنبال کند، هرگز جواب نخواهد داد.

جلیلی با تاکید بر لزوم اتمام مطالبات عمرانی مردم ارومیه، اذعان داشت: ایجاد چند تقاطع غیر هم‌سطح از جمله میدان مدرس و تقاطع ابوذر، احداث پایانه برون شهری، سرعت در نهضت پیاده‌روسازی، تخصیص اعتبار لازم برای مطالعه حمل و نقل ریلی و اجرای حداقل 20 کیلومتر مسیر BRT، اتمام طرح میدان امام خمینی (ره) در محدوده مرکزی شهر و مکانیزه کردن رفت و روب شهری از جمله مطالبات مردم است که باید برای تحقق آن در حداقل زمان ممکن برنامه‌ریزی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه فرهنگی را مهم‌ترین لازمه توسعه شهرها در ابعاد مختلف دانست و گفت: نمی‌توان بدون اعتنا به این مقوله مهم، به دنبال ایجاد تغییراتی در ابعاد مختلف جامعه بود چرا که هرگونه تغییر و تحولی در تمام ابعاد جامعه اعم از اقتصادی، سیاسی و اجتماعی منوط به نوعی پذیرش فرهنگی، در جامعه است.

وی دستیابی به توسعه فرهنگی را دشوارتر از توسعه در بخش‌های دیگر دانست و افزود: توسعه فرهنگی جزئی از مفهوم توسعه بوده و از فرآیندهایی است که هرگز نمی‌توان آن را به شکل سطحی و کوتاه مدت در جامعه مطرح کرد، زیرا این مقوله به زیرساخت‌های محکم و مداوم فکری نیاز دارد.

جلیلی سیاست کلی شورای اسلامی شهر ارومیه را توزیع متوازن امکانات در تمام نقاط شهر با اولویت مناطق محروم عنوان کرد و افزود: شورا در راستای توسعه فرهنگی، همکاری خوبی با ادارات مسئول در زمینه موضوعات فرهنگی و تأمین زمین مورد نیاز کتابخانه‌ها دارد به طوری‌ که محل زمین بزرگ‌ترین کتابخانه استان اهدایی شورا و شهرداری است.

انتهای پیام/61012/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول