اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار فارس:

مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار فارس گفت: با توجه به اتکای دولت به بخش خصوصی، میزان مشارکت این بخش در اقتصاد کشور افزایش می‌یابد.

مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، احمدعلی افکاری در همایش منطقه‌ای مدیران اقتصادی منطقه چهار کشور، با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 85 درصد از فعالیت‌های اقتصادی کشور توسط بخش‌های غیردولتی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دولت تلاش می‌کند بخش‌های بیشتری از اقتصاد کشور را در اختیار فعالان غیردولتی قرار دهد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم در راستای بند 102 قانون بودجه سال 1391، طرح‌های عمرانی که توسط بخش دولتی اجرا می‌شده است نیز در بخش‌های مطالعه، اجرا و بهره‌برداری به بخش‌های غیردولتی واگذار شود و به این ترتیب از توان و سرمایه‌های بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های عمرانی استفاده کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری فارس با اشاره به اینکه تحریم‌های اقتصادی موجب رشد و فعالیت بیشتر بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف اقتصاد کشور به ویژه در بخش صادرات کالاهای غیرنفتی شده است، افزود: کم شدن اتکای بودجه عمومی کشور به درآمدهای نفتی و توجه بیشتر به بخش خصوصی، موجب پویایی بیشتر اقتصاد کشور می‌شود.

افکاری با بیان اینکه دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: نیروهای این دفتر باید دارای توان تخصصی، کارآیی و اطلاعات بالایی باشند و برای این هدف ارتباطات میان این دفاتر در استانداری‌های کشور با یکدیگر و همچنان با حوزه برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت کشور به صورت فعال برقرار باشد.

وی واگذاری اختیارات هیئت دولت به استانداران را دارای اهمیت فراوان برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ مصوبه کلی دولت در راستای واگذاری برخی اختیارات به استانداران، باید با شناسایی مصادیق این اختیارات، این مصوبه را عملیاتی کرد.

در این همایش که با حضور مدیران کل دفاتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری‌های فارس، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، مسائل مشترک استان‌های این منطقه در زمینه‌های گوناگون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/2448/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول