اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی:

چتر حمایتی دولت برای حمایت از بخش خصوصی گسترده است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با اشاره به حمایت دولت از بنگاه‌های اقتصادی خصوصی تصریح کرد: دولت چتر حمایتی خود را از بخش خصوصی گسترده است.

چتر حمایتی دولت برای حمایت از بخش خصوصی گسترده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهروز علیشیری در مراسم کلنگ‌زنی پروژه تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی ریخته‌گری پیوسته سهند با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ساختن ایران با استفاده از منابع داخلی و خارجی از اولویت‌های مسئولان است.

وی با اشاره به بازدید خود از یک طرح در شهر ابهر با سرمایه‌گذاری یک سرمایه‌گذار تُرک خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده در دو طرح مورد بازدید در حدود سه برابر اعتبارات تخصیص یافته عمرانی استان زنجان است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران تصریح کرد: هدف از حضور در استان زنجان، رساندن پیام توانایی استفاده از ظرفیت‌های خارجی به بنگاه‌های اقتصادی برای توسعه ظرفیت‌ها است.

*اتکای بنگاه‌های اقتصادی به منابع داخل

وی با اشاره به اینکه اکثر بنگاه‌های اقتصادی استان به منابع داخل متکی هستند، اضافه کرد: اکثر بانک‌ها بیشتر از ظرفیت خود به بنگاه‌های اقتصادی داخلی کمک کرده‌اند.

علیشیری جذب سرمایه خارجی را از راهکارهای توسعه اقتصادی بنگاه‌ها اعلام کرد و گفت: براساس قوانین، سرمایه‌گذار خارجی به محض اینکه در کشور سرمایه‌گذاری کرد، دیگر خارجی محسوب نمی‌شود و به مانند یک ایرانی با وی برخورد می‌شود.

وی تأکید کرد: برای پیشبرد طرح‌های بزرگ اقتصادی باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی استفاده کرد.

*ورود تکنولوژی و فرهنگی مدیریتی همراه با جذب سرمایه

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه در جذب سرمایه‌گذاری فقط جذب پول مطرح نیست، اضافه کرد: جذب تکنولوژی و فرهنگ مدیریتی پیشرفته از دیگر اهداف جذب سرمایه‌گذار خارجی محسوب می‌شود.

وی بر لزوم افزایش ظرفیت مدیریتی بنگاه‌های اقتصادی تأکید کرد و گفت: زنجان در این قسمت ظرفیت بالایی دارد.

علیشیری ارتباط مستقیم و همدلی مدیران استانی را از شاخص‌های مهم برای جذب سرمایه خارجی عنوان کرد و ادامه داد: وحدت و همدلی موجود در بین مسئولان استان زنجان به ارتقای رتبه آن کمک شایان توجهی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قرار بود، بخش دوم پروژه تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی ریخته‌گری پیوسته سهند در استان دیگری اجرا شود، ابراز داشت: با مشاهده هماهنگی موجود در استان زنجان ترجیح داده شد که بخش دوم هم در این استان انجام شود.

*رابطه مستقیم سرعت و کاهش هزینه‌ها در سرمایه‌گذاری

معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران بر لزوم افزایش سرعت در انجام کارهای مربوط به سرمایه‌گذاران تأکید کرد و گفت: افزایش سرعت به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

*تلاش دولت برای آرام کردن فضای کسب و کار کشور

وی اضافه کرد: مسئولان کشوری درصدد آرام کردن فضای کسب و کار هستند که مسیر غیرقابل برگشتی محسوب می‌شود.

علیشیری با اشاره به حمایت دولت از بنگاه‌های اقتصادی خصوصی تصریح کرد: دولت چتر حمایتی خود را برای حمایت از بخش خصوصی گسترده است.

وی در پایان به ظرفیت‌های اقتصادی ایران اشاره کرد و ادامه داد: سودآوری سرمایه‌گذاری در ایران هم بسیار بالا است.

انتهای پیام/73004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول