اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهبود تولیدات اداره شیلات آذربایجان غربی:

بخش خصوصی در حوزه شیلات آذربایجان غربی وارد شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهبود تولیدات شیلات آذربایجان غربی گفت: باید سرمایه‌‌گذاران و فعالان بخش خصوصی به حوزه شیلات آذربایجان غربی وارد شوند ولی باید مورد حمایت قرار گیرند.

بخش خصوصی در حوزه شیلات آذربایجان غربی وارد شود

ایرج سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: باید ماهی و سایر جانداران آبزی در محیط استانداردی پرورش و سپس عرضه شوند بر این ‌اساس باید داخل مناطق شهری با مشارکت بخش خصوصی سرمایه‌گذاری صورت بگیرد تا محیط مناسب با ویژگی قابل شستشو، دارای سیستم دفع و .. احداث شود.

وی با بیان اینکه مصرف سرانه ماهی در کشور 9 کیلوگرم است، افزود: در آذربایجان غربی نیز برای رسیدن به این میانگین باید تلاش شود به طوری که استان‌هایی وجود دارند که منابع آبی ندارند ولی چون بازار ایجاد کرده‌اند مصرف سرانه آنها بالا است بنابراین می‌طلبد در این خطه نیز شیلات مورد حمایت قرار بگیرد.

رئیس اداره بهبود تولیدات شیلات آذربایجان غربی با اشاره به ایجاد بازار عرضه شیلات در ارس شمالی خاطر نشان کرد: در سال 1385 در زمینی به مساحت 2 هزار و 53 مترمربع بازاری احداث شد که مبلغی به میزان 120 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی هزینه شده است.

سلیمی به بازار سد حسنلو اشاره کرد و گفت: این بازار  در زمینی به مساحت 102 مترمربع ایجاد شده و به میزان 30 میلیون تومان نیز برای آن هزینه شده است.

وی به بازار عرضه شیلات واقع در مهاباد اشاره کرد و با بیان اینکه این بازار غرفه‌های فروش و شستشو را شامل می‌شود، ادامه داد: این بازار 5 غرفه فروش و غرفه پاک کردن نیز دارد که در مجموع زیربنای آن 419 مترمربع است و به میزان 231 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک و دارایی هزینه شده است.

رئیس اداره بهبود تولیدات شیلات به راه‌اندازی بازار عرضه آبزیان در ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: در زمینی به مساحت 1 هزار مترمربع که توسط شهرداری تامین شده این بازار ساخته شد به طوری که 10 غرفه داشته و 360 مترمربع زیربنا دارد و اعتباری به میزان 1 هزار و 320 میلیون ریال از محل تملک و دارایی هزینه شده است.

انتهای پیام/61002/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول