اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین خبر داد

واگذاری پنج شهرک و ناحیه صنعتی قزوین به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: بر اساس قانون پنج شهرک و ناحیه صنعتی این استان که شامل شهرک کاسپین، شهرک لیا، شهرک آراسنج، شهرک حیدریه و ناحیه صنعتی دانسفهان است، به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

واگذاری پنج شهرک و ناحیه صنعتی قزوین به بخش خصوصی

عبدالقهار ناصحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: روند واگذاری این شهرک‌ها و نواحی صنعتی به این صورت است که پس از تشکیل هیئت مؤسس، این شرکت‌ها تحت عنوان «شرکت خدماتی شهرک صنعتی» مورد نظر در اداره ثبت شهرک‌های اداره ثبت اسناد و املاک ثبت می‌شود.

وی افزود: پس از آن میزان سهامی که هر واحد صنعتی به این شرکت خدماتی صنعتی واگذار می‌کند، تعیین می‌شود که تمام این مراحل برای پنج شهرک و ناحیه صنعتی در نظر گرفته شده در استان قزوین انجام شده است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین مجمع عمومی این پنج شهرک و ناحیه صنعتی نیز برای انتخابات هیئت مدیره شرکت خدماتی آن‌ها برای نخستین ‌بار تشکیل شده است اما از آنجایی که تعداد افراد شرکت کننده در نخستین مجمع عمومی به حد نصاب نرسیده بود، دومین مجمع عمومی در آینده‌‌ای نزدیک برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: امیدواریم در دومین مجمع عمومی شاهد حضور گسترده اعضای شهرک‌های صنعتی در مجمع عمومی انتخابات هیئت مدیره شرکت خدماتی صنعتی باشیم، زیرا این جلسه کاملاً رسمی است و حتی اگر فقط یک شرکت حضور داشته باشد نیز انتخابات برگزار می‌شود.

ناصحی با اشاره به اینکه در مرحله نخست اداره امور شهرک یا ناحیه صنعتی مورد نظر به شرکت خدمات صنعتی آن شهرک یا ناحیه صنعتی واگذار می‌شود، عنوان کرد: پس از واگذاری امور اداری به این شرکت‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی این استان هیچ هزینه‌ای بابت نگهداری شهرک دریافت نمی‌کند.

وی افزود: زیرا شرکت ثبت شده حساب بانکی مختص به خود را دارد و مدیرعامل که توسط هیئت مدیره انتخاب می‌شود، وظیفه جمع‌آوری هزینه نگهداری در حوزه‌های فضای سبز، مدیریت پسماند، نگهبانی، قبوض مختلف و غیره را به عنوان حق شارژ برعهده می‌گیرد و فیش‌هایی را نیز در قبال دریافت این وجوه صادر می‌کند که آیین‌نامه اجرایی آن به تصویب دولت نیز رسیده است.

این مسئول بیان کرد: طبق قانون مصوب مجلس، رئیس مجمع عمومی همه این شرکت‌هایی که در استان قزوین مستقر هستند،مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی است یعنی ما به عنوان ناظر دولتی نظارت کامل بر عملکرد این شرکت‌‌ها داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ابراز داشت: در مرحله بعدی مالکیت تمام بخش‌های تأسیسات و مشاعات به نام شرکت تشکیل شده منتقل می‌شود.

ناصحی متذکر شد: سال 90 که آیین‌نامه اجرایی این موضوع را دولت تصویب کرد در اسفند ماه بلافاصله سازمان خصوصی‌سازی با مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها مکاتبه کرد و سازمان خصوصی‌سازی تکلیف قانونی کرد که باید این پنج شهرک و ناحیه صنعتی را واگذار کنیم، چون شهرک‌هایی که مشمول این امر می‌شوند در قانون مشخص شده است.

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه تمام شرکت‌ها و تشکیلاتی که از دولت باید خصوصی‌سازی شود در سه جدول قرار گرفته است که برخی از آن‌ها باید زودتر واگذار شود و برخی دیگر در رده‌های آخر واگذاری قرار دارند.

این مسئول یادآور شد: شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در لیست واگذاری به بخش خصوصی در رده سوم قرار گرفته است یعنی تا پایان سال 93 باید تعیین تکلیف لازم در خصوص واگذاری آن به بخش خصوصی انجام شود.

انتهای پیام/77001/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول