اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت پایتخت:

دولت تنها برای تقویت بخش خصوصی وارد شود / با قدرت راه خود را ادامه می‌دهیم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت پایتخت گفت: تجربه نشان داده که دولت نمی‌تواند در بحث اقتصادی وارد شود و باید برای تقویت اقتصاد بخش خصوصی اقدام کند.

دولت تنها برای تقویت بخش خصوصی وارد شود / با قدرت راه خود را ادامه می‌دهیم

حجت‌الله رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه این موضوع که چرا نفت پایتخت تا آستانه برشکستگی پیش رفت و این اتفاق نیافتاد، اظهار کرد: نفت پایتخت تا آستانه برشکستگی پیش رفت و این اتفاق نیفتاد به دلیل افقی بوده که این شرکت برای خود تدوین کرده است.

وی افزود: بعد از موضوع اختلاس‌های زنجیره‌ای، بانک مرکزی برنامه‌هایی را برای جلوگیری از این حوادث تدوین کرد، اما متأسفانه برای این برنامه چهارچوب خاصی در نظر نگرفت و بسیار عجولانه برخورد با مجموعه‌ها را آغاز کرد که منجر به ضربه خوردن بخش خصوصی به ویژه شرکت نفت پایتخت شد.

مدیرعامل شرکت نفت پایتخت با اذعان بر اینکه با گذشت هشت ماه هیچ سرمایه‌گذاری به پول و هزینه خود دست نیافت، بیان کرد: مقصر اصلی را می‌توان بانک مرکزی دانست زیرا با تعطیلی هشت ماهه این شرکت ضربه‌ای به سرمایه گذاران زده شد و باید بسیاری از اقدامات را از ابتدا آغاز کنیم.

وی ادامه داد: در دادگاه‌های اخیر که برگزار شد سرمایه‌گذاران توافق کردند تا طی برنامه‌ای زمانبندی شده وجوه خود را دریافت کرده و هیچ مشکلی نداریم و دوباره با جذب نیروهای متخصص جدید اقدام به راه‌اندازی مجدد مجموعه می‌کنیم.

رضایی اضافه کرد: خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران شرکت نفت پایتخت دارم که با همکاری یک مجموعه مالی خصوصی آرامش خاطری برای سرمایه گذاران ایجاد کنیم و درصدد هستیم با برنامه‌هایی که تدوین کردیم با انتخاب یکی از آنها با آسودگی خاطر به همکاری بپردازند.

وی تاکید کرد: پیشنهاد به سرمایه گذاران داریم که سرمایه‌های خود را از مجموعه خارج نکنید و در قالب سهام دار در مجموعه بمانند همچنین چشم‌اندازهای خوبی برای این شرکت داریم که از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی پالایشگاه در زمینه تولید گازوئیل با استاندارد یورو 5 با استفاده از گاز طبیعی اشاره کنیم و در حال دریافت مجوزهای قانونی آن نیز هستیم.

مدیرعامل شرکت نفت پایتخت تصریح کرد: شرکت نفت پایتخت احتیاج به حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان و مردم دارد و این حرکت می‌تواند نقطه قوتی برای اقتصاد کشور به ویژه استان اصفهان باشد.

وی در مورد بازپرداخت پول‌های سرمایه گذاران اضافه کرد: سرمایه گذارانی که از یک‌میلیون تا 10 میلیون تومان طلب از شرکت دارند تا شش ماه بعد از راه‌اندازی شرکت وجوهشان به آنها پرداخت می‌شود.

رضایی افزود: عده‌ای دیگر از سرمایه گذارانی که وجوه بیش از 10 میلیون تومان نزد شرکت به عنوان سپرده دارند پس از شش ماه اول به مدت 12 ماه در طی اقساطی پول‌های خود را دریافت خواهند کرد.

وی با اعلام این مطلب که کلیه کارهای شرکت بر اساس مراحل قانونی پیش می‌رود، گفت: وقتی معاونت پیشگیری از جرم دادستانی مجوز تبلیغ محصولات و فعالیت شرکت را تایید کرده می‌توان پی برد که مشکلی قانونی در این راستا وجود نداشته است.

مدیرعامل شرکت نفت پایتخت با تاکید بر اینکه بانک مرکزی تا به حال به شرکت نفت پایتخت وام نداده است، بیان کرد: در راستای انجام فعالیت‌های شرکت نفت پایتخت هیچ وامی از سوی بانک مرکزی به این شرکت پرداخت نشده است و برای ادامه کار می‌بایست از سرمایه‌های مردم برای زنده نگه داشتن شرکت استفاده می‌کردیم، اما بانک مرکزی با خللی که در کار این شرکت با شکایت خود ایجاد کرد نگذاشت تا شرکت نفت پایتخت گام‌های خود را به سمت بارور شدن بردارد.

انتهای پیام/63015/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول