اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل:

کمتر از 200 فقره پرونده در دست بررسی داریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در حال حاضر کمتر از 200 فقره پرونده تخلفاتی در دست رسیدگی داریم که تا پایان سال امیدواریم احکام آنها نیز صادر شود.

کمتر از 200 فقره پرونده در دست بررسی داریم

حسین نجف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بحث بازرسی و نظارت بر بازار از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت است که با همراهی اتحادیه صنفی و مجموعه‌های افتخاری در این زمینه حرکت‌های مثبت و سازنده‌ای را شاهد هستیم.

وی به تک رقمی شدن آمار ورودی و رسیدگی به پرونده‌ها در بسیاری از شهرستان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس تکالیفی که بر عهده ما گذاشته شده است رسیدگی به تخلفات صنفی را در دستور کار قرار دادیم، به طوری که با فعال کردن شعبه و قاضی سیار سعی می‌کنیم به سرعت در این زمینه حرکت‌های مثبت و سازنده را در ریشه‌کن کردن تخلفات متعدد شاهد و ناظر باشیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با اشاره به اینکه هم اکنون در پنج شهرستان اداره تعزیرات مستقر شده و در شهرستان‌های کوثر، نیر، نمین و سرعین اداره تعزیرات نداریم، عنوان کرد: ما به صورت هفتگی به این شهرستان‌ها گشت‌های سیارمان را اعزام می‌کنیم تا به گزارشات مردمی رسیدگی کنند.

نجف‌زاده ورودی پرونده‌ها را از ابتدای امسال بیش از یک هزار و 667 فقره اعلام کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: ما با رسیدگی به موقع و با کیفیت به این پرونده‌ها سعی کردیم با افراد خاطی برخورد قاطع داشته باشیم تا آنها به خود جرات تخلف دوباره‌ای را ندهند.

این مسئول با یادآوری اینکه در آستانه سال نو و در تنظیم بازار فعالیت تعزیرات حکومتی مانند سایر دستگاه‌ها قوت و استحکام یافته است، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در این باب تعزیرات حکومتی مانند سایر نهادهای نظارتی به وظیفه خود شایسته و مطلوب عمل کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از استقرار اکیپ‌های سیار در نمایشگاه‌های بهاره خبر داد و ابراز داشت: با استقرار در این نمایشگاه سعی خواهیم کرد به سرعت به تخلفات مورد نظر رسیدگی کنیم و صدور احکام قضایی را شاهد باشیم.

نجف‌زاده بیشترین تخلفات انجام شده را مربوط به افزایش بی‌رویه قیمت، صادر نشدن فاکتور و عدم تعیین قیمت کالاها و اجناس به صورت مشخص در روی آنها توصیف کرد و افزود: یقین داشته باشیم که اگر مردم از نرخ کالا یا خدماتی اطلاع داشته باشند در به کارگیری و خرید آن مراقبت کرده و از خرید اجناس گران خودداری می‌کنند.

وی از برخورد قاطع با برخی سوداگران کالاهای اساسی مردم خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه چندین گروه خرید و ذخیره‌سازی غیر‌قانونی برنج گرفته شده و پرونده آنها تشکیل شده و برای برخی‌ها نیز صدور احکام سنگین صورت گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از عموم مردم خواست در خرید‌های نوروزی خود تعجیل نکنند و در فضای آشفته بازاری که برخی سودجویان فراهم آورده‌اند از خرید کالاهای گران خودداری کنند.

انتهای پیام/62003/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول