اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول یک سال گذشته رخ داد

تشکیل 44 پرونده تخلفاتی احتکار کالا در قم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از تشکیل 44 پرونده تخلفاتی احتکار، اختفاء، امتناع و خودداری از اعلام موجودی کالا به ارزش 35 میلیارد و 393 میلیون ریال خبر داد.

تشکیل 44 پرونده تخلفاتی احتکار کالا در قم

یونس عالی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در خصوص کشف، احتکار، اختفاء و امتناع و اعلام نکردن موجودی اظهار کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در طول یک سال گذشته از 287 محل نگهداری کالا که شامل عمده فروشی‌ها، انبارها، سردخانه‌ها و محل‌های دپوی کالا می‌شد با همکاری پلیس آگاهی و تعزیرات حکومتی بازرسی کردند.

وی افزود: بازرسان پس از بازرسی تخلفاتی چون احتکار، اختفاء و امتناع، اعلام نکردن موجودی و عرضه خارج از شبکه را کشف کرده و نسبت به تشکیل پرونده‌های تخلفاتی اقدام کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: در این مدت 9 پرونده در خصوص احتکار روغن خوراکی، یخچال، خودرو و مواد غذایی تشکیل شد.

وی با اشاره به میزان و ارزش کالاهای کشف شده اضافه کرد: روغن خوراکی به میزان 860 هزار و 969 لیتر، یخچال 76 دستگاه، مواد غذایی 4 هزار و 659 بسته و 68 دستگاه خودرو به ارزش 12 میلیارد و 55 میلیون ریال با بازرسی‌های انجام شده در طول یک سال گذشته کشف شد.

وی با تبیین پرونده‌های تشکیل شده در ارتباط با اختفاء و امتناع کالا تصریح کرد: پنج پرونده اختفاء و امتناع روغن موتور، باطری ماشین، ماشین ظرفشویی، برنج هندی، لوله‌های پلی‌اتیلن در این مدت تشکیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به بیان ارزش و میزان کالاهای مکشوفی و پرونده‌های تشکیل شده پرداخت و گفت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت 100 هزار لیتر روغن موتور، 3 هزار و 18 عدد باطری ماشین، هشت دستگاه ماشین ظرفشویی، 2 هزار و 175 کیلوگرم برنج هندی و 8 هزار متر لوله‌های پلی‌اتیلن در یک سال گذشته کشف کردند که ارزش ریالی آن 4 میلیارد و 354 میلیون ریال محاسبه شده است.

عالی‌پور ادامه داد: در این مدت 12 پرونده مبنی بر اعلام نکردن موجودی شامل برنج خارجی، روغن، کالاهای مشمول، گوشت برزیلی، تیرآهن و میلگرد تشکیل شد.

وی اذعان کرد: با بازرسی‌های انجام شده 13 هزار و 300 کیلوگرم برنج خارجی، روغن و گوشت برزیلی، 30 شاخه تیرآهن و 10 تن میلگرد به ارزش ریالی 5 میلیارد و 813 میلیون ریال کشف شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: 18 پرونده در ارتباط با فرآورده‌های نفتی به میزان 460 هزار لیتر، 891 هزار کیلو آرد، 120 هزار کیلو مواد پتروشیمی، 128 کیلو کود شیمیایی و 73 هزار و 800 کیلوگرم موز به ارزش 13 میلیارد و 171 میلیون ریال در این مدت تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته 44 پرونده تخلفات احتکار، اختفاء، امتناع و اعلام نکردن موجودی به ارزش 35 میلیارد و 393 میلیون ریال در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تشکیل شد که برای رسیدگی و اجرای حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

انتهای پیام/78005/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول