اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خبر داد

ارجاع 10 تخلف پزشکی به تعزیرات

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: 10 مورد تخلف عمده پزشکان به تعزیرات معرفی شده است که امیدواریم برخوردی قاطع و مناسب با متخلفان صورت گیرد.

ارجاع 10 تخلف پزشکی به تعزیرات

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پور‌فرضی صبح امروز در نشست مشورتی با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: به دنبال تخلفات حوزه پزشکی از ابتدای امسال تاکنون 10 مورد از تخلفات در این حوزه به دستگاه نظارتی و شبه‌قضایی تعزیرات ارجاع شده تا به این پرونده‌ها رسیدگی شود که اغلب مربوط به رعایت نکردن ضوابط و مقررات بهداشتی و درمانی و همچنین ارائه خدمات به اتباع آذری بوده است.

وی گفت: موضوع زیر‌میزی تنها در سه الی چهار درصد جامعه پزشکی آن هم عده‌ای معدود از پزشکان جراحی و زنان و زایمان معمول است که قطعاً با این پدیده برخورد شده و افراد خاطی نیز به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی به عضویت یک هزار پزشک در نظام پزشکی اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: 600 نفر از این پزشکان، پزشکان عمومی و 100 نفر نیز دندان‌پزشک هستند و از 300 نفر باقیمانده که شامل پزشکان متخصص و فوق تخصص در رشته‌های مختلف هستند، درصد ناچیزی از آنها که عمدتاً گروه‌های جراحی را تشکیل می‌دهند، اقدام به گرفتن زیر‌میزی می‌کنند که با شکایت انجام شده از سوی بیماران با آنها برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل علت اصلی دریافت زیر‌میزی را واقعی نبودن تعرفه‌ها به ویژه در بخش‌های جراحی سخت و دشوار اعلام کرد و گفت: زمانی که یک پزشک متخصص هفت یا هشت ساعت برای مداوای سرطان مری وقت می‌گذارد با تعرفه‌های دولتی تعیین شده که رقم ناچیزی است، قطعاً برای تامین هزینه‌ها، درخواست زیر‌میزی و پرداختی مازاد از بیماران صورت می‌گیرد که البته ما این را غیر‌قانونی می‌دانیم ولی معتقدیم اگر تعرفه‌ها واقعی دیده شود، چنین مواردی را شاهد نخواهیم بود.

پور‌فرضی خاطرنشان کرد:‌ در استان اردبیل دریافت زیر‌میزی برای جراحان زنان و زایمان و برخی جراحی‌های عمومی معمول است که ما سعی کردیم با آنها برخورد داشته باشیم.

اخراج سه جراح به دلیل دریافت زیر‌میزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از برخورد و اخراج سه جراح زنان و زایمان، بیهوشی و جراحی عمومی به دلیل دریافت زیر‌میزی در چند ماه گذشته خبر داد و ابراز داشت: در کنار اعمال جریمه‌های نقدی برای آنها حتی این پزشکان را از هیئت علمی اخراج کردیم که برخی از آنها مجبور شدند استان را ترک کنند.

وصولی 540 میلیون تومانی در حوزه درمان از اتباع آذری

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل ادامه داد: با اجرای طرح پزشک خانواده در سطح مراجعه به پزشکان فوق تخصص و متخصص اتباع آذری هیچ مشکلی از بابت مراجعه نخواهند داشت، چرا که محدودیت ما مربوط به پایه اول و پزشکان عمومی است.

پور‌فرضی افزود: تنها در بخش دولتی وصولی استان از محل ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به اتباع آذری حدود 540 میلیون تومان بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه در برخی از مراکز خصوصی نیز مجموعه‌های هتلینگ برای مداوا و اسکان آنها مهیا شده است، تصریح کرد: ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم تا بتوانیم توریست درمانی را در استان اردبیل توسعه دهیم.

انتهای پیام/62005/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول