اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول یک سال گذشته صورت گرفت

تشکیل 20 هزار پرونده تخلفاتی در قم

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از تشکیل 20 هزار و 208 پرونده تخلفاتی در قم خبر داد و گفت: با تشکیل این پرونده‌ها 21 هزار و 545 تخلف به ثبت رسید.

تشکیل 20 هزار پرونده تخلفاتی در قم

احمدرضا سمیعی نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تبیین عملکرد یک سال گذشته بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین بازرسان اصناف قم اظهار کرد: از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال 194 هزار و 316 بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی شامل شرکت‌های خدماتی، واحدهای اقامتی، پذیرایی و مجتمع‌های رفاهی و بین راهی، انبارها، سردخانه‌ها و... انجام شده است.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام شده 21 هزار و 545 مورد تخلف در قالب 20 هزار و 208 پرونده به ارزش 117 میلیارد و 176 میلیون و 57 هزار ریال ثبت شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به نوع تخلفات کشف شده در این مدت تصریح کرد: 8 هزار و 729 مورد عدم درج قیمت، 3 هزار و 129 مورد عدم رعایت بهداشت، 6 هزار و 86 مورد گرانفروشی، هزار و 286 مورد عدم صدور فاکتور، 534 مورد قاچاق و عرضه خارج از شبکه، 134 مورد نداشتن تراوزی دیجیتال و... از جمله تخلفات انجام شده بود.

وی به بازرسی‌های انجام شده در بخش نظارت بر کالاهای اولویت‌دار استان قم اشاره و ابراز کرد: نظارت بر توزیع سوخت و حمل و نقل استان، نظارت بر نانوایی‌ها و نظارت بر کارخانجات آرد استان قم از جمله بازرسی‌های اولویت‌دار محسوب می‌شوند که پس از کشف تخلفات پرونده آنها برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

سمیعی نسب اضافه کرد: در مدت یاد شده 3 هزار و 545 مورد بازرسی از محل‌های عرضه سوخت، مراکز حمل و نقل و مراکز خدمات خودرو انجام شده و بازرسان موفق به کشف تخلف و تنظیم 423 پرونده به ارزش 7 میلیارد و 518 میلیون ریال شدند.

* شناسایی 2300 تخلف در حوزه آرد و نان

وی افزود: بازرسان در طول مدت مذکور 31 هزار و 385 مورد بازرسی از نانوایی‌های سطح استان به عمل آوردند که در این بازرسی‌ها 2 هزار و 322 مورد تخلف گرانفروشی، کم فروشی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عرضه خارج از شبکه آرد، نصب نکردن نرخ‌نامه و نامرغوب بودن نان شناسایی شد.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده یک میلیارد و 243 میلیون و 910 هزار ریال است که برای رسیدگی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: این سازمان با قرار دادن بازرس مقیم در کارخانه‌های آرد استان قم و کنترل تمام محموله‌های ورودی گندم و خروجی آرد توانسته است از سوء استفاده‌های احتمالی کارخانه‌ها پیشگیری کند.

انتهای پیام/78005/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول