اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 10 ماهه گذشته صورت گرفت

تشکیل 11 هزار پرونده تخلف اقتصادی در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی از تشکیل 11 هزار و 666 فقره پرونده تخلف اقتصادی طی 10 ماهه گذشته در استان خبر داد.

تشکیل 11 هزار پرونده تخلف اقتصادی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر مختاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل تعزیرات حکومتی مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های تخلف در سه بخش کالا و خدمات، دارو، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز را بر عهده دارد که طی 10 ماهه گذشته بیش از 11 هزار و 666 فقره پرونده در این سه زمینه در این اداره تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: رقم محکومیت این تعداد پرونده‌ها بالغ بر 108 میلیارد ریال بوده که این رقم جدا از حبس، زندانی، پلمب و دیگر محکومیت‌‌ها است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با بیان اینکه بیشترین تخلفات در زمینه گران‌فروشی، کم‌فروشی و عدم درج قیمت بوده است، ادامه داد: در این مدت در بخش کالا و خدمات هفت هزار و 736 پرونده تشکیل شده که 1.24 درصد کل پرونده‌های تشکیل شده در کشور را شامل می‌شود.

مختاری از کاهش 20 درصدی تشکیل پرونده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: با توجه به مسائل مختلفی که در بازار وجود دارد، می‌طلبد ماموران دستگاه‌های نظارتی نظارت‌های خود را بیشتر کرده و با جدیت به مسائل رسیدگی کنند.

وی مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها را 14 روز اعلام کرد و ادامه داد: در سال‌های گذشته به دلیل کمبود نیروی انسانی زمان رسیدگی به پرونده‌ها بیش از یک ماه بود، که خوشبختانه امروز این زمان به کمتر از 14 روز کاهش یافته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در ادامه از اجرای طرح برخورد با افراد سابقه‌دار خبر داد و بیان داشت: به منظور تکرار جرم از سوی افراد سابقه‌دار طرح برخورد با این گونه افراد در ایام پایانی سال به اجرا در خواهد آمد که در این راستا تمام افراد سابقه‌دار شناسایی شده‌ و تحت مراقبت قرار دارند.

مختاری افزود: در بخش بهداشت و دارو و درمان نیز دو هزار و 502 پرونده تحت رسیدگی قرار گرفته که 2.95 درصد کل پرونده‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این بخش شاهد رشد 12 درصدی نسبت به سال قبل هستیم و با اجرای طرح‌های بازرسی چهار داروخانه به دلیل نبود مسئول فنی، هشت محل کسب و 13 خط تولیدی به دلیل کارهای غیر بهداشتی و 11 واحد غیر مجاز تعطیل شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در زمینه برخورد با تخلفات بخش بهداشت و درمان رتبه پنجم کشوری را دارا است.

انتهای پیام/87004/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول