اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

پرونده 13 هزار بنگاه اقتصادی آذربایجان‌شرقی به تعزیرات حکومتی ارسال شد

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از تشکیل بیش از 13 هزار مورد پرونده از بنگاه‌های اقتصادی استان در 9 ماهه امسال خبر داد که برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

پرونده 13 هزار بنگاه اقتصادی آذربایجان‌شرقی به تعزیرات حکومتی ارسال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل عطاپور صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت بازار در 9 ماه اخیر و ارزیابی مناسب ذخایر کالایی اظهار داشت: در شرایط کنونی به تمام واردکنندگان و شرکت‌های تولیدی و توزیعی و واحدهای صنفی عمده و خرده توصیه می‌شود که عرضه بدون وقفه کالاهای خود را با نگاه تنظیم بازار مدیریت کنند و از انبار کردن و عدم اعلام موجودی کالاهای خود به خصوص کالاهای اساسی به قصد گرانفروشی خودداری کنند در غیر این صورت تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه از انجام بیش از 208 هزار بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی استان طی 9 ماهه سال 91 خبر داد و افزود: نتیجه بازرسی‌ها حاکی از تشکیل بیش از 13 هزار مورد پرونده بوده که برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. 

عطاپور اظهار کرد: ضمن بازرسی ویژه از کالاهای اساسی، بیشترین تخلفات در زمینه مواد لبنی ( شیر، ماست، کره، پنیر ) و مواد پروتئینی ( گوشت قرمز و سفید و تخم مرغ )، میوه و سبزیجات، غلات و حبوبات، سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، چای، خرما قند و شکر، روغن نباتی، پودرهای شوینده، کاغذ، لاستیک، نهاده‌های دامی، مصالح ساختمانی، پوشاک، کیف و کفش، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و حراجی‌ها، غذاخوری‌ها، مراکز خدماتی، اقامتی و فرهنگی بوده است.

وی تعداد تماس‌های مردم با شماره تلفن 124 ( ستاد خبری سازمان صنعت معدن و تجارت ) را بیش از 10 هزار مورد عنوان کرد و افزود: تمام گزارش‌های مردمی توسط بازرسان سازمان پیگیری شده است.

عطاپور در بخش دیگر سخنان خود متوسط روزانه تعداد بازرسان و کارشناسان  فعال در طرح‌های نظارتی استان را بیش از 200 نفر عنوان کرد و افزود: از مردم سراسر استان تقاضا داریم با توجه به اینکه کالاهای ضروری به میزان لازم وجود دارد، در صورت مشاهده گرانفروشی یا احتکار کالا با سامانه ارتباطی 124 تماس گرفته و ما را در راستای نیل به اهداف نظارت و بازرسی یاری کنند.

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول