اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حفاظت منابع طبیعی سمنان خبر داد

تشکیل 243 پرونده تخلف دام و زمین در استان سمنان

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تشکیل 243 پرونده تخلفاتی در زمینه دام و زمین در استان سمنان در سال‏جاری خبر داد.

تشکیل 243 پرونده تخلف دام و زمین در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدعلی سفیدیان عصر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: استان سمنان بر اساس آمارهای موجود و رسمی، مساحتی بالغ بر  9 میلیون و 700 هزار هکتار را در خود جای داده و حفاظت از این وسعت بسیار زیاد به خصوص در مناطقی مستعد وقوع تخلف است؛ امری بسیار مهم و در عین حال سخت تلقی می‏شود.

وی ادامه داد: معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این زمینه با مساحتی معادل 5.87 درصد از وسعت سرزمینی کل کشور مواجه است و نگهداری و حفاظت از این میزان اراضی به همکاری همه مردم، مسئولان و بهره‏برداران منابع طبیعی نیاز دارد.

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در همین راستا و با تلاش‏های صورت گرفته در استان سمنان، تا پایان آذر ماه امسال توانستیم بیش از 64 هکتار از اراضی منابع طبیعی را در استان پهناور سمنان شناسایی و نسبت به رفع تصرف آن اقدام کنیم.

سفیدیان رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی استان سمنان را در حقیقت توجه به انفال دانست و این اقدام را در کوتاه کردن دست سودجویان و متخلفانی که قصد دارند اراضی خدادادی و عمومی را به مناطق شخصی تبدیل کنند، بسیار موثر است.

وی اظهار داشت: برای حفاظت و نگهبانی از اراضی زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، تیم‏هایی در قالب یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تشکیل شده است که به حمایت و پشتیبانی بیشتری نیاز دارد.

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: این تیم‏ها با تلاش فراوان در سال‏جاری توانستند، 64 هکتار از اراضی ملی استان را از دست متصرفان خارج سازند.

سفیدیان بیان کرد: در همین مدت یعنی تا ابتدای دی ماه امسال، 243 پرونده تخلفاتی نیز در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برای رسیدگی به سوء استفاده‏های احتمالی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: افراد مرتبط با این پرونده‏ها پس از بررسی و اعمال نظر کارشناسان و اثبات تخلف آنها، برای ادامه رسیدگی و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان سمنان معرفی شده‏اند.

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد: خوشبختانه دادگستری کل استان سمنان و مراجع قضایی مرتبط با منابع طبیعی در این استان همکاری مناسبی با مسئولان این بخش دارند و در همین ارتباط، شمار زیادی از پرونده‏ها به مرحله صدور رأی نهایی رسیده است.

سفیدیان یادآور شد: 98 درصد پرونده‏هایی که از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به مراجع قضایی این استان ارجاع شده بود، در نهایت پس از رسیدگی‏های مجدد و کامل به نفع دولت صدور رأی شد.

وی تصریح کرد: عمده پرونده‏هایی که در این مدت در استان سمنان تشکیل شده، مربوط به تخلفات دام و زمین است که متخلفان آنها باید پاسخگوی مردم و معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان باشند.

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در تکمیل کلام خود یادآور شد: فعالیت‏ها در این بخش در مدت‏ها پیش آغاز و پارسال نیز در استان سمنان 247 پرونده قضایی در این ارتباط تشکیل شده بود.

انتهای پیام/2249/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول