اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت نبود شرایط استانداردسازی گنبد مصلا

سقف مصلای گچساران بدون گنبد ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورتی که شرایط استانداردسازی گنبد مصلای گچساران وجود نداشته باشد، سقف این مصلا به صورت مسطح و بدون گنبد ساخته می‌شود.

سقف مصلای گچساران بدون گنبد ساخته می‌شود

سید حسین صابری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران در پاسخ به سؤال وی مبنی بر وضعیت نگران‌کننده و غیر استاندارد گنبد مصلای گچساران اظهار کرد: برخی اظهار نظرها در این زمینه وجود دارد که با برگزاری جلسات کارشناسی پیگیری و اقدام مؤثر و لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که با توجه به نحوه اتصال گنبد به پایه، مقاومت لازم پیش‌بینی نشده است، افزود: این موضوع سبب ایجاد نگرانی و دغدغه‌خاطر در آینده شده است.

صابری خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیگیر این موضوع هستیم که قبل از اتمام دیگر مراحل مصلا، با همکاری گروه ناظرانی از اساتید برجسته دانشگاه یاسوج این موضوع را تا اواخر هفته آینده بررسی و نتیجه لازم را اعلام کنند.

نحوه اتصال اسکلت گنبد مصلای گچساران مقاوم و استاندارد نیست

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به احتمال زیاد پایه‌ها و فنداسیون مصلای گچساران مشکلی ندارد اما با بررسی نحوه اتصال گنبد مصلا به این نتیجه می‌رسیم که اسکلت گنبد بر اساس نقشه‌های اولیه کار نشده است.

صابری تأکید کرد: نحوه اتصال اسکلت گنبد مصلای گچساران مقاوم و استاندارد نیست و از نظر فنی دارای مشکلاتی بوده که باید برطرف شود.

وی در پاسخ به نکته نظر خبرنگار فارس مبنی بر این‌که برطرف نشدن این مشکل فنی در مصلا ممکن است سبب بروز حادثه‌ای ناگوار در آینده شود، گفت: ما نیز در زمینه وجود چنین مشکلی مطمئن هستیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: تا زمانی که بر اساس نظر متخصصان، مقاوم‌سازی و استانداردسازی نشود هیچ‌گونه اقدامی در زمینه ساخت و تکمیل مصلا صورت نمی‌گیرد.

صابری ابراز داشت: حتی اگر در این زمینه به جمع‌بندی نهایی برسیم که امکان مقاوم‌سازی گنبد مصلای گچساران وجود ندارد، گنبد را برداشته و از سقف معمولی و مسطح استفاده می‌کنیم.

وی احداث مصلای گچساران را یکی از نیازهای ضروری مردم این شهرستان عنوان کرد و افزود: این مکان مذهبی برای برگزاری نماز جمعه، نمازهای عید فطر و قربان و دیگر مراسمات فرهنگی و مذهبی مورد استفاده مردم ولایتمدار، مؤمن و انقلابی این شهرستان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/82014/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول