اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

کیفیت مصالح ساختمانی به استانداردسازی ساخت و سازها می‌انجامد

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: توجه به کیفیت مصالح ساختمانی به ارتقای استانداردسازی ساختمان‌ها کمک کرده و زمینه یک پویایی واقعی را فراهم می‌آورد.

کیفیت مصالح ساختمانی به استانداردسازی ساخت و سازها می‌انجامد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میرکمال‌الدین میرجعفریان شامگاه جمعه در نشست متولیان تولید مصالح ساختمانی و واحدهای پیمانکاری در اردبیل اظهار داشت: اگر امروز در دنیا به استانداردسازی در مصالح ساختمانی توجه شده، نتیجه آن ارتقای شاخص‌های کیفی و کمی در این حوزه است.

وی بر استفاده از مصالح استاندارد در ساخت و سازها تاکید کرد و افزود: با توجه به کیفیت ثابت و بالای شن و ماسه تولید شده از معادن سنگ نسبت به مصالح رودخانه‌ای، برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور سوق دادن واحدهای تولیدکننده شن و ماسه برای استفاده از معادن سنگی، با مساعدت دستگاه‌های اجرایی ذیربط در حال انجام است.

معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده بین سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: این تفاهمنامه مبنی بر تولید و مصرف مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و سازهاست.

میرجعفریان با اعلام اینکه سازمان نظام مهندسی معدن باید به فرآوری مناسب و تولید مصالح استاندارد، نظارت لازم را انجام دهد، فرهنگ‌سازی در خصوص به‌کارگیری مصالح استاندارد با استفاده از برنامه‌های ویژه رادیویی و تلویزیونی را لازم دانست.

وی خاطرنشان کرد: از اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان خواسته‌ایم تا لیست واحدهای دارای نشان استاندارد را به دستگاه‌های اجرایی اعلام کند و تخلف بودن استفاده از تولیدات واحدهای فاقد نشان استاندارد را متذکر شود.

میرجعفریان تاکید کرد: اداره کل مدیریت بحران استان هم براساس گزارش اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان، پیگیری‌های ویژه‌ای را در این خصوص انجام خواهد داد.

معاون استاندار همچنین خواستار همکاری مستمر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در برخورد با واحدهای تولیدکننده مصالح غیراستاندارد شد.

میرجعفریان در پایان سخنان خود تصریح کرد: چنانچه صاحبان اینگونه واحدها با ارتقای کیفیت مصالح تولیدی خود، مبادرت به اخذ نشان استاندارد ننمایند از پرداخت تسهیلات بانکی به آنان جلوگیری می‌شود و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید نسبت به ابطال پروانه بهره‌برداری آنان اقدام نماید.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول