اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار چرام عنوان کرد

افزایش 7 هزار متر مربعی فضای سبز چرام با احداث پارک ولایت و پارک‌بام

خبرگزاری فارس: شهردار چرام گفت: با تکمیل پروژه‌های پارک بام و پارک ولایت هفت هزار متر مربع به فضای سبز شهرستان اضافه خواهد شد و سرانه از 4.2 متر مربع به 8 متر مربع اضافه شده و به استانداردهای جهانی نزدیک می‌شود.

افزایش 7 هزار متر مربعی فضای سبز چرام با احداث پارک ولایت و پارک‌بام

علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام با اشاره به فعالیت‌های شهرداری قبل و بعد از انقلاب اظهار کرد: شهرداری چرام در سال 55 تأسیس شده و به برکت وجود و استقرار نظام اسلامی تاکنون خدمات خوبی ارائه داده است.

شهردار چرام با بیان این‌که موفقیت‌هایی که هم اکنون در این منطقه کسب شده مرهون تلاش‌ها و خدمات صادقانه‌ای است که شهرداران و شوراهای اسلامی انجام داده‌اند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها اثرات مثبت و نتایج درخشانی داشته که در امور شهری نیز این‌گونه خدمات مشهود است.

وی با اشاره به این‌که شهرداری در قبل از انقلاب بلدیه نامیده می‌شد، عنوان داشت: اعضاء توسط ساکنان انتخاب می‌شدند آن هم برای مدت چهار سال و رئیس از سوی اعضاء با اکثریت آرا انتخاب می‌شد.

این مسئول وظایف این نهاد خدمات‌رسان را رسیدگی به امور مربوط به اصلاحات و توسعه، بهداشت، روشنایی و زیبایی شهر عنوان کرد.

نوری تصریح کرد: اجرای قوانین و مقررات، وصول عوارض و مالیات که آن را به مصارف مختلف می‌رساندند و در دادگستری‌ها به نام شهر اقامه دعوا می‌کردند از دیگر وظایف اداره بلدیه بود.

شهردار چرام با اشاره به تاسیس شهرداری بعد از انقلاب خاطرنشان کرد: در سال 75 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداری در 94 ماده و 51 تبصره به تصویب رسید که در سال 77 به اجرا درآمد.

وی اجرای فرامین و قوانین دولتی، همکاری با نیروی انتظامی، حفظ نظام عمومی، نگهداری و حفظ تأسیسات عمومی، حفاظت از دارایی‌های روستا و وظایف شوراهای اسلامی بخش را از وظایف شهرداری دانست.

این مسئول عمرانی در چرام با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در چرام قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: بهسازی معابر و آسفالت قبل از انقلاب در شهرستان چرام کمتر از پنج درصد معابر بود در حالی که همین امر در بعد از انقلاب بالغ بر 90 درصد بوده است.

 نوری با بیان این‌که فضای سبز در شهرستان چرام قبل از انقلاب به هیچ اندازه سامان‌دهی نشده بود، متذکر شد: 40 هزار متر مربع در حال حاضر پارک ولایت و پارک‌بام در دست احداث است.

وی افزود: با تکمیل این پروژه‌ها هفت هزار متر مربع به فضای سبز شهرستان اضافه خواهد شد و سرانه از 4.2 متر مربع به 8 متر مربع اضافه شده و به استانداردهای جهانی نزدیک می‌شود.

شهردار چرام در خصوص بحث جدول‌گذاری‌ها نیز به دو درصد جدول‌گذاری قبل از انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جدول‌گذاری در شهرستان چرام به 95 درصد افزایش یافت.

این مسئول بودجه شهرداری را در آن زمان بسیار محدود دانست و اذعان داشت: در سال 90 نزدیک به یک میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه شهرداری بود.

نوری با بیان اینکه شهرداری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اموال منقول و غیر منقول نداشت، بالغ بر 20 میلیارد تومان سرمایه، کارخانه آسفالت، کارخانه سنگ‌شکن، 20 هزار متر مربع زمین، ساختمان، انبار، تأسیسات شهری و ماشین‌آلات شامل غلطک، گریدر، کامیون و لودر را از اموال منقول و غیرمنقول شهرداری چرام بعد از انقلاب ذکر کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود شهرداری را نوعی سیستم ادارۀ شهر دانست که از دو واحد به نام شورای شهر و ادارۀ شهرداری تشکیل شده است و احداث و ادارۀ تأسیسات خدمات شهری شامل کشتارگاه، گورستان، بازار روز و همچنین راه‌اندازی کارخانه آسفالت، احداث کتابخانه، ادارۀ امور تاکسیرانی، ارائه خدمات ایمنی و آتش نشانی، ایجاد تأسیسات حفاظتی، ایجاد شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، لایروبی مسیل‌ها و قنوات، رفع خطر از بناها، کنترل صنایع مزاحم، نام‌گذاری معابر و نصب پلاک و انواع تابلوها را از وظایفی ذکر کرد که بین 50 تا 80 درصد شهرداری‌ها آن‌ها را به انجام می‌رسانند.

انتهای پیام/82002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول