اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل استاندارد همدان تأکید کرد

ضرورت ایجاد سازمان نظام مهندسی کیفیت در کشور

خبرگزاری فارس: مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان ایجاد سازمان نظام مهندسی کیفیت در کشور را یکی از ضروریات دانست.

ضرورت ایجاد سازمان نظام مهندسی کیفیت در کشور

فرهاد تیموری در امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص اینکه از چه طریقی می‌توان از تولیدکنندگان در راستای افزایش کیفیت محصولات حمایت کرد، اظهار داشت: در وهله نخست در نظر گرفتن یک درجه‌بندی مشخص برای محصولات و یا معرفی واحدهای خوب می‌تواند تا حد زیادی باعث ایجاد رقابت سازنده بین تولیدکنندگان و در نهایت افزایش کیفیت محصولات شود.

وی گفت: توجه به این مهم باعث می‌شود تولیدکنندگان خود را در این درجه‌بندی بالا ببرند، از سوی دیگر قدرت انتخاب و تشخیص مصرف‌کننده نیز افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان افزود: موضوع مهم دیگر ضرورت ایجاد سازمان نظام مهندسی کیفیت در کشور است که البته در حال حاضر تأکیداتی بر انجام این امر وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین در قانون جدید استاندارد که در مجلس تحت بررسی است این موضوع منظور شده است.

تیموری ابراز داشت: نکته با اهمیت دیگر در خصوص افزایش کیفیت محصولات داخلی توجه ویژه و حمایت از مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی است، چرا که مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی افسران خط مقدم تأمین کیفیت هستند و این مدیران باید مورد حمایت حقوقی (به معنای حمایت مالی) قرار گیرند.

وی تأکید کرد: موضوع مهم دیگر مربوط به تشویق واحدهای تولیدکننده کالای استاندارد می‌شود که می‌تواند در قالب‌های مختلفی انجام شود.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان در تشریح این مطلب گفت: یکی از این مشوق‌ها هدفمندی یارانه‌ها است، در واقع می‌توان سیاست‌ها را به سمتی برد که در صورت اعمال تخفیف به واحدهای تولیدی و صنعتی، این تخفیف در خصوص واحدهای دارای پروانه استاندارد باشد.

وی افزود: موضوع مهم بعدی ارتقای سازمان ملی استاندارد است که در سیاست‌های بخش اقتصادی قانون برنامه پنجم، با عنوان تقویت و توسعه نظام استاندارد ملی در کشور مطرح شده است و اجرای تشکیلاتی آن ارتقای جایگاه سازمان ملی استاندارد است که کاری بسیار زیربنایی و مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/89002/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول