اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد:

استاندارد‌سازی محصولات کشاورزی سبب ارتقای سلامت کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیر‌فلزی، غذایی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد گفت: استانداردسازی محصولات کشاورزی به منظور ارتقای سلامت جامعه از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی موجود در سطح کشور به شمار می‌رود.

استاندارد‌سازی محصولات کشاورزی سبب ارتقای سلامت کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا امینی ‌امروز در همایش تولید محصولات سالم و پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته دنیا با افزایش بی‌رویه محصولات شیمیایی کشاورزی مواجه شد، اظهار کرد: اما طی دو دهه اخیر سلامت انسان و ارتقای مباحث زیست محیطی از اهمیت بسیاری برخوردار شده است.

وی با تاکید بر اینکه بی‌توجهی به کاربرد سموم شیمیایی در بخش کشاورزی سبب بروز نتایج نا‌مناسب در جامعه می‌شود، اضافه کرد: همچنین این موضوع سبب بروز بیماری‌های مختلف و به دنبال آن هدر رفت بسیاری از سرمایه‌های کشور برای هزینه درمانی این بیماری‌ها می‌شود.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیر‌فلزی، غذایی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: استانداردسازی محصولات کشاورزی به منظور ارتقای سلامت جامعه از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی موجود در سطح کشور به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه پس از چند دهه در تایید محصولات کشاورزی باید ارکان استاندارد‌سازی رعایت شود، ادامه داد: در حال حاضر در راستای این موضوع استاندارد‌های این محصولات تدوین شده است و در بررسی محصولات برای اعطای گواهی استاندارد تمام جنبه‌های ظاهری، وزن، استفاده از کود و سم مناسب در نظر گرفته می‌شود.

امینی با اشاره به اینکه اعطای گواهینامه‌های استاندارد به محصولات کشاورزی دارای چهار رکن اساسی است، تاکید کرد: شناسایی استاندارد‌‌ها، تأیید صلاحیت‌ها، اندازه‌شناسی قانونی و ارزیابی انطباق از ارکان اساسی اعطای گواهینامه‌های استاندارد به محصولات کشاورزی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63004/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول