اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش همدان:

اداره استاندارد اجازه ورود بخاری گازی به مدارس را نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان گفت: در حال حاضر اداره استاندارد اجازه ورود بخاری گازی به مدارس را نمی‌دهد و تنها سیستم گرمایشی در قالب پکیج را می‌پذیرد.

اداره استاندارد اجازه ورود بخاری گازی به مدارس را نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد بداغی بعد از ظهر امروز در صحن شورای اسلامی شهر همدان در بررسی مشکلات مدارس روستایی اظهار داشت: مجری دیوارکشی مدارس، اداره‌کل نوسازی است که این امر نیز جزو اولویت‌های ثانویه آنهاست.

وی ادامه داد: مشکل اصلی در برخی مدارس تغییرات مقاطع تحصیلی است، به طوری که سالانه با کاهش دانش‌آموزان در مقاطع مختلف روبرو هستیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان خاطرنشان کرد: برای مدارسی که با تغییرات مقاطع تحصیلی مواجه هستند، کانکس بهترین مکان است، اما باید از شرایط مناسبی چون نور و گرمای کافی برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: برای روستاهای با 10 نفر دانش‌آموز ثابت، فضاهای پیش‌ساخته درنظر گرفته می‌شود که برای تحقق آن با اداره‌کل نوسازی رایزنی می‌کنیم.

بداغی عنوان کرد: کانکس‌ها فضای استانداردی برای دانش‌آموزان است، اما آنها باید شرایط لازم را داشته باشند، در حالی که اکنون برخی از آنها در طراحی مشکل دارند.

وی  با اشاره به حذف بخاری نفتی از مدارس یادآور شد: در حال حاضر اداره استاندارد اجازه ورود بخاری گازی به مدارس را نمی‌دهد و نظر آنها بر این مبناست که بخاری گازی باید در قالب سیستم گرمایشی باشد که این امکان نیز در زمان کوتاه نمی‌گنجد.

بخشدار شراء نیز با بیان اینکه کانکس‌ها باید از شرایط استانداردی برای تحصیل دانش‌آموزان برخوردار باشند، افزود: هم‌اکنون در چهار نقطه بخش شراء دانش‌آموزان در کانکس تحصیل می‌کنند.

وجیه‌الله محمدی‌هنرمند در ادامه با اشاره به مشکل آب قهاوند اظهار کرد: اگر ما نتوانیم در بخش آب کاری کنیم، در 10 سال آینده در قهاوند جمعیتی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه حل مشکل آب، مشکل اشتغال ما را نیز برطرف می‌کند، اذعان داشت: امیدواریم با همت و تلاش مسئولان، همه مردم بتوانند از مواهب و نعماتی چون آب بهره‌مند شوند.

بخشدار شراء در بخش دیگری از سخنان خود، راه‌های مواصلاتی قهاوند را متعلق به دهه 80 عنوان کرد و گفت: این راه برای تردد خودروهای دهه 80 ایجاد شده است و اکنون جوابگوی ترافیک و تردد خودروهای سنگین کنونی نیست.

وی با بیان اینکه بهسازی روستاهای این بخش آغاز شده است، متذکر شد: امسال شش روستا برای بهسازی در دستورکار قرار گرفته که منتظر ابلاغ اعتبارات به این بخش هستیم.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان همدان نیز در خصوص چگونگی واگذاری منابع طبیعی به روستائیان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: منابع طبیعی استان همدان 18 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان را مکان‌یابی و استعدادیابی کرده که با اولویت‌بندی به روستائیان واگذار می‌شود.

علی‌حیدر مهرابی در پایان ابراز داشت: 905 هزار هکتار از اراضی استان منابع‌ طبیعی به شمار می‌رود، به طوری که می‌توان گفت نیمی از استان را منابع طبیعی تشکیل داده است.

انتهای پیام/89003/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول