اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد:

نمونه‌برداری بتن در ساختمان‌ها و پروژه‌های عمرانی اجباری است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمونه‌برداری و انجام آزمایشات بتن در ساختمان‌ها و پروژه‌های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد اجباری است.

نمونه‌برداری بتن در ساختمان‌ها و پروژه‌های عمرانی اجباری است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد محمدی صبح امروز در جلسه کمیته کنترل کیفیت مصالح ساختمانی استان کهگیلویه و بویراحمد که در اداره ‌کل استاندارد این استان برگزار شد، اظهار داشت: وجود آزمایشات بتن در ساختمان‌ها، بازرسی جوش در ساختمان‌ها، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و پروژه‌های عمرانی از جمله مواردی است که در کلیه واحد‌ها به دلیل اهمیت موضوع اجباری است.

مدیر‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد ضمن بررسی دستور کارهای جلسه و بحث و گفت‌وگو و اظهار نظرهای اعضا خاطر‌نشان کرد: جلسه کمیته کنترل کیفیت مصالح به شکل مرتب و ماهیانه برگزار می‌شود و واحدهای شن و ماسه فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی شده تا اقدامات قانونی لازم در این خصوص توسط این سازمان انجام گیرد.

مدیر‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به این‌که استاندارد بتن اجباری است و همچنین به استناد مبحث نهم مقررات ملی ساختمان و آیین‌نامه بتن ایران (آبا) نمونه‌برداری از بتن اجباری است، راه‌کارهای اجرایی شدن این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفته و اداره‌کل استاندارد نیز آمادگی خود را جهت تأمین نیروی انسانی آموزش دیده و آزمایشگاه‌های مورد نیاز جهت اجرایی شدن این موضوع را اعلام می‌کند.

محمدی تصریح کرد: جهت تکمیل گفت‌وگوها، بحث، بررسی، جمع‌بندی و نتیجه‌گیری نهایی در این خصوص به جلسه آینده کمیته کنترل کیفیت مصالح ساختمانی موکول می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم باید جهت مهندسین دخیل در امر ساخت و ساز این استان با جدیت بیشتری در زمینه‌های مرتبط با کیفیت ساخت و ساز و اجرای پروژه‌ها توسط سازمان نظام مهندسی انجام شود.

محمدی تأکید کرد: در هر جلسه با حضور اعضا، در خصوص دستور کار جلسه بعد تصمیم‌گیری شود تا هر یک از اعضا با توجه به موضوع مورد بحث در جلسه آینده مطالعات بیشتری داشته باشند.

 

انتهای‌ پیام/82009/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول