اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد همدان:

استانداردسازی مصالح ساختمانی مورد توجه جدی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان گفت: استانداردسازی مصالح ساختمانی باید به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در راستای افزایش کیفیت پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌ها مورد توجه جدی مسئولان و پیمانکاران قرار گیرد.

استانداردسازی مصالح ساختمانی مورد توجه جدی قرار گیرد

فرهاد تیموری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه نقش کیفیت مصالح ساختمانی در استحکام، طول عمر و ایمنی ساختمان‌ها در مقابل حوادث بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: تجربه تلخ وقوع زلزله در برخی استان‌های کشور نشان می‌دهد که عدم توجه به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد علاوه بر تخریب گسترده، تلفات انسانی بسیار زیادی را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه ایران کشور زلزله‌خیزی است و هر 10 سال یک بار به طور متوسط یک زلزله بالای هفت ریشتر در آن رخ می‌‌دهد، گفت: آمارها حاکی از این است که عدم توجه به کیفیت مصالح ساختمانی باعث شده که نتوانیم نتیجه مورد نظر را در بخش ساخت و ساز به دست آوریم و هر ساله بر اثر وقوع زلزله شاهد تلفات مالی و جانی فراوانی باشیم.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان ادامه داد: با این تفاسیر محصولات ساختمانی مورد استفاده حتماً باید مطابق استاندارد تولید شده باشند و در غیر این صورت خسارت و تلفات ناشی از استفاده از آن‌ها بسیار زیاد خواهد بود.

وی گفت: همچنین طبق آمار حدود 26 درصد از درآمد هر خانواده شهری و 11 درصد از درآمد هر خانواده روستایی در کشور صرف تأمین هزینه‌های مربوط به مسکن می‌شود که این رقم بسیار قابل توجهی است.

تیموری ابراز داشت: طبق برآوردهای انجام شده عمر مفید ساختمان در ایران 25 سال است در حالی که میانگین عمر ساختمان در کشورهای پیشرفته بین 80 تا 100 سال است.

وی اذعان کرد: طبق برآورد سازمان استاندارد با توجه به هزینه‌های بالای ساختمان‌سازی در کشور، به ازای هر یک روز افزایش عمر مفید ساختمان‌های کشور 500 میلیون تومان صرفه‌جویی می‌شود که این مهم ضرورت استانداردسازی مصالح ساختمانی را شدت می‌بخشد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان با تأکید بر اینکه استانداردسازی مصالح ساختمانی عامل مهمی در بهبود کیفیت پروژه‌های عمرانی است، گفت: استانداردسازی مصالح ساختمانی باید به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در راستای افزایش کیفیت پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌ها مورد توجه جدی مسئولان و پیمانکاران قرار گیرد.

انتهای پیام/89002/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول