فرهاد تیموری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه مصرف کالاهای داخلی باید به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود، در خصوص نقش رسانهها در ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی اظهار داشت: رسانهها نقش تعیینکنندهای در انتقال اطلاعات و اخبار و معرفی محصولات تولید داخل در بین مردم دارند.
وی افزود: در واقع ایجاد انگیزه تولید با کیفیت در تولیدکنندگان، ترویج فرهنگ تولید و کار، درآمدزایی و اشتغال، ایجاد شور و اشتیاق در بین مردم به منظور استفاده از کالای داخلی و مواردی از این دست باید مورد توجه جدی رسانهها قرار بگیرد.
مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان تأکید کرد: کار ریشهای که در خصوص نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای داخلی میتوانیم در کشور انجام دهیم این است که فرهنگسازی مصرف کالاهای داخلی در قالب موضوعات و روشهای گوناگون تأثیرگذار از سنین کودکی آغاز شود.
وی افزود: همچنین باید میثاقنامهای تنظیم و به مردم تفهیم شود که استفاده از کالای استاندارد داخلی امری واجب و ضروری است.
تیموری با بیان اینکه دولت باید سیاستها و برنامههای حمایتی، هدایتی و نظارتی متناسب را در خصوص افزایش کیفیت تولیدات داخلی منظور نماید، اظهار داشت: استفاده از فناوری روز، ایجاد زمینه تعاون و مشارکت، برندسازی، بستهبندی مناسب، تأمین مواد اولیه مناسب، تربیت مدیران صنعتی کارآمد، رشد بخشهای تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی، تأمین تسهیلات بانکی یارانهای متناسب با نیازهای روز و توجه به سازمانهای متولی کیفیت در کشور نظیر سازمان ملی استاندارد از جمله اقداماتی است که میتوان برای حمایت از تولید ملی در اولویت قرار داد.
انتهای پیام/89002/ح20/ژ1001