اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل استاندارد همدان:

مصرف کالاهای داخلی به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان گفت: مصرف کالاهای داخلی باید به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود.

مصرف کالاهای داخلی به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود

فرهاد تیموری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه مصرف کالاهای داخلی باید به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود، در خصوص نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی اظهار داشت: رسانه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در انتقال اطلاعات و اخبار و معرفی محصولات تولید داخل در بین مردم دارند.

وی افزود: در واقع ایجاد انگیزه تولید با کیفیت در تولیدکنندگان، ترویج فرهنگ تولید و کار، درآمدزایی و اشتغال، ایجاد شور و اشتیاق در بین مردم به منظور استفاده از کالای داخلی و مواردی از این دست باید مورد توجه جدی رسانه‌ها قرار بگیرد‌.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان تأکید کرد: کار ریشه‌ای که در خصوص نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای داخلی می‌توانیم در کشور انجام دهیم این است که فرهنگ‌سازی مصرف کالاهای داخلی در قالب موضوعات و روش‌های گوناگون تأثیرگذار از سنین کودکی آغاز شود.

وی افزود: همچنین باید میثاق‌نامه‌ای تنظیم و به مردم تفهیم شود که استفاده از کالای استاندارد داخلی امری واجب و ضروری است‌.

تیموری با بیان اینکه دولت باید سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی، هدایتی و نظارتی متناسب را در خصوص افزایش کیفیت تولیدات داخلی منظور نماید، ‌اظهار داشت: استفاده از فناوری روز، ایجاد زمینه تعاون و مشارکت، برندسازی، بسته‌بندی مناسب، تأمین مواد اولیه مناسب، تربیت مدیران صنعتی کارآمد، رشد بخش‌های تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی، تأمین تسهیلات بانکی یارانه‌ای متناسب با نیازهای روز و توجه به سازمان‌های متولی کیفیت در کشور نظیر سازمان ملی استاندارد از جمله اقداماتی است که می‌توان برای حمایت از تولید ملی در اولویت قرار داد‌.

انتهای پیام/89002/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول