اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

68 پروانه استاندارد در همدان صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان گفت: امسال 68 پروانه استاندارد توسط اداره کل استاندارد همدان صادر شد.

68 پروانه استاندارد در همدان صادر شد

فرهاد تیموری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در حال حاضر تعداد واحدهای زیر پوشش اداره کل استاندارد استان 306 واحد و تعداد محصولات زیر پوشش 583 مورد است که از این تعداد 382 محصول دارای پروانه است.

وی ادامه داد: میزان استانداردسازی محصولات تولیدی واحدهای زیر پوشش اداره کل استاندارد در استان به صورت میانگین 65.5 درصد است که شهرستان اسدآباد، تویسرکان، همدان و فامنین رتبه‌های نخست استانداردسازی در بین شهرستان‌های استان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان اظهار داشت: 306 واحد تولیدی استان در زمینه‌های بسته‌بندی و سلولزی، خدمات(سردخانه)، مهندسی پزشکی، نساجی، برق و الکترونیک، شیمیایی، ساختمانی و معدنی، غذایی و کشاورزی، و صنایع فلزی فعالیت دارند.

وی با اشاره به انجام 530 مورد بازرسی و نظارت بر واحدهای زیر پوشش و همچنین انجام هزار و 100 مورد نمونه‌برداری از خط تولید و آزمون و ارزیابی انطباق این محصولات اظهار داشت: در راستای افزایش استانداردسازی محصولات تولیدی در استان در 10 ماه امسال 68 مورد صدور پروانه و 150 مورد تمدید پروانه استاندارد و همچنین به منظور صادرات کالای تولیدی استان 886 گواهینامه صادراتی صادر شده است.

تیموری افزود: همچنین با توجه به اینکه تدوین استاندارد از مهمترین پژوهش‌های کاربردی و گامی مؤثر در راستای استانداردسازی محصولاتی است که تاکنون استانداردی برای آنها تدوین نشده است در حال حاضر تدوین 50 استاندارد ملی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی گفت: همچنین با توجه به نقش بالایی که مدیران کنترل کیفیت در بهبود کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی دارند این اداره کل به برگزاری دوره‌های آموزشی بیش از 4 هزار نفر ساعت آموزش مدیران کنترل کیفیت در رشته‌های مرتبط اقدام کرده است.

انتهای پیام/89002/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول