اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان زنجان:

شرکت‌های فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد مجاز به تولید نیستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: شرکت‌های فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد مجاز به تولید نیستند.

شرکت‌های فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد مجاز به تولید نیستند

داود کارگرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بر اساس مصوبه «کمیته تبصره 1 ماده 12 دستورالعمل پیشگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه فراورده‌های نفتی» هیچ کدام از شرکت‌های تولیدی  فرآورده‌های نفتی مجاز به تولید و عرضه فراورده‌های نفتی بدون داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری یا استاندارد کارخانه‌ای نیستند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس همه شرکت‌های تولیدی فراورده‌های نفتی به منظور ادامه فعالیت خود مکلف به اخذ پروانه استاندارد اجباری یا گواهی خوداظهاری هستند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان تصریح کرد: در صورتی که شرکت‌های تولیدی اقدام به اخذ پروانه در این زمینه نکنند، اداره کل استاندارد ضمن پلمپ تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات تولید، اقدام به معرفی واحدهای متخلف به مراجع قضایی می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سایر اقدامات اداره کل استاندارد نیز اشاره داشت و گفت: برش طلاهای غیر استاندارد و همچنین مشمولیت سینماهای چند بُعدی و قایق‌های تفریحی برای استاندارد اجباری نیز از اقداماتی است که توسط اداره کل استاندارد استان در سال‌جاری اجرایی شده است.

کارگرزاده در ادامه به بررسی مشکلات تولید اتصالات جوشی گازرسانی در قطب تولید این محصول در کشور با حضور اعضا اشاره کرد و گفت: تصمیم‌های لازم در مورد مذکور گرفته شده و همچنین با عنایت به اجباری بودن نشانه‌گذاری محصولات مقرر شد، همه تولیدکنندگان اتصالات جوشی نسبت به نشانه‌گذاری تمام محصولات تولیدی با توجه به نوع کاربرد، از قبیل گازرسانی، آبی، نرده‌ای و... اقدام کنند.

کارگرزاده در پایان توجه به کیفیت محصولات تولیدی و اجرای دقیق استانداردها در اتصالات جوشی گازرسانی را از بایدهای این صنعت دانست و ضمن اشاره به این موضوع که استان زنجان از قطب‌های تولید این محصول در کشور است، خواستار حساسیت و دقت نظر بیشتر کارشناسان اداره کل در بازدید از واحدهای تولیدی اتصالات جوشی گازرسانی شد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل تاکید بر نظارت بیشتر بر موضوع مذکور جلوگیری از وقایع و فجایع احتمالی است.

انتهای پیام/73005/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول