اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط استاندارد قشم محقق شد؛

تکمیل مطالعه پروژه آب شرب قشم در 6 فاز

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل شرکت نظارت بر ضوابط انسانی و استاندارد قشم از اتمام و تکمیل طرح مطالعاتی پروژه تامین آب شرب قشم مشتمل بر شش فاز خبر داد.

تکمیل مطالعه پروژه آب شرب قشم در 6 فاز
به گزارش خبرگزاری فارس از قشم،‌ کاظم قربانی‌ ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به روز جهانی استاندار در مورد فعالیت‌های شرکت نظارت بر ضوابط انسانی و استاندارد قشم اظهار کرد: با توجه به پروانه بازرسی ملی، نظارت (بازرسی و نمونه ‌برداری کالا، بررسی و صدور مجوزهای ورود، ترخیص کالا و همچنین پروانه مربوط با کارخانجات تولیدی) از طریق این شرکت انجام و صدور مجوز ورود (ثبت سفارش) و ترخیص و فروش اقلام مشمول ماده 16 از قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به سرزمین اصلی نیز در محدوده فعالیت‌های این شرکت است.
وی ادامه داد: مجوز ترخیص اقلام مشمول استاندارد، بهداشت، جهاد کشاورزی به جزیره و همچنین پروانه بهداشتی کارخانجات مشمول ماده 16 مستقر در جزیره نیز توسط این شرکت صادر می‌شود.
این مسئول همچنین در مورد عملکرد این شرکت نیز افزود: انجام تمام آزمایشات لازم بر روی نمونه‌های وارداتی و صادراتی جزیره، صدور گواهینامه صادراتی، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط، ارائه خدمات آزمایشگاه‌ها به متقاضیان حقیقی و حقوقی، شرکت در تدوین استاندارد ملی ایران، اقدامات لازم در مورد اخذ مهر استاندارد برای واحدهای تولیدی در جزیره و صدور گواهینامه استاندارد بهداشت برای واحدهای توزیع‌کننده اقلام مشمول استاندارد و بهداشت از مهم‌ترین اقدامات این شرکت به شمار می‌رود.
قربانی افزود: با توجه به ضرورت کنترل کیفی منابع مختلف آبی در سطح جزیره، اعم از آب آشامیدنی و مصارف بهداشتی،‌ آزمایشگاه آب و فاضلاب با استفاده از کارشناس متخصص، فعالیت خود را از سال 77 در این زمینه آغاز کرد و پروژه مطالعاتی آب جزیره را در 6 فاز انجام و گزارشات مبسوط آن تهیه و ارائه دادیم.
وی عنوان کرد: با گسترش فعالیت‌های واحد و کمبود فضای لازم، طرح گسترش ساختمان واحد نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم به تصویب رسید و به همین منظور فضایی با زیر بنای 600 متر در دو طبقه تأسیس و راه‌اندازی شد که همزمان با افتتاح ساختمان، آزمایشگاه‌های موجود توسعه و آزمایشگاه مواد غذایی نیز تجهیز و راه‌اندازی شد.
مدیر‌عامل شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم همچنین گفت: از سال  82 براساس تعهدات فی‌مابین سازمان منطقه آزاد قشم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، این واحد تمام سعی خود را جهت توسعه فعالیت‌ها و افزایش کیفیت خدمات خود کرده است و افزایش تنوع آزمایشگاه‌ها و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های سم شناسی (فلزات سنگین، مایکوتوکسین‌ها، باقیمانده سموم آفات نباتی در مواد غذایی، مواد اولیه (مورد استفاده در صنایع غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی)، بسته‌بندی ظروف مواد غذایی، برق الکترونیک (لوازم برقی خانگی)، افزایش نیروی انسانی از جمله این فعالیت‌هاست.
واحد نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم از سال 74 با یک واحد آزمایشگاه شیمی در راستای اجرای ماده 4 قانون مقررات صادارات، واردات و امور گمرکی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.
همزمان با گسترش فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد قشم، این واحد نیز فعالیت‌های خود را افزایش داده و با تجهیز آزمایشگاه میکروبیولوژی و بهره‌گیری از نیروهای متخصص، کنترل میکروبی کالاهای وارداتی را در دستور کار قرار داد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول