اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل:

مردم کالای گران نخرند عرضه‌کننده تنبیه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: مردم اگر از خرید کالاهای گران پرهیز کنند یقین داشته باشیم که فروشنده و عرضه‌کننده اینگونه کالاها از سوی خود مردم تنبیه می‌شوند.

مردم کالای گران نخرند عرضه‌کننده تنبیه می‌شود

حسین نجف‌زاده امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: یقین داشته باشیم که تنها قوه قهریه در برخورد با متخلفان کارساز نیست و این حضور مردم و آگاهی آنهاست که‌ می‌تواند متولیان حوزه بازرسی و نظارت را به مراقبت بیشتر ترغیب و تشویق کند تا با مشکل گرانفروشی روبرو نشویم.

وی با یادآوری اینکه نیروهای بازرسی و فعال در تعزیرات آن هم در 20 شعبه استان اردبیل محدود بوده و نمی‌توانند کار فوق‌العاده‌ای انجام دهند، خاطرنشان کرد: به رغم این کمبود امکانات و نیرو ما تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا با نظارت‌های قوی و ابزارهای قانونی جلوی هرگونه تخلفات صنفی را به ویژه در روزهای پایانی سال بگیریم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل یادآور شد: تنها هدف تنظیم بازار کاهش قیمت و برخورد با متخلفان نیست بلکه گاه بر اساس سیاست تنظیم بازار جلوی ضرر و زیان تولید‌کننده، وارد‌کننده و مصرف‌کننده گرفته می‌شود و با اعمال سیاست‌های درست شاهد متعادل شدن نرخ‌ها و قیمت‌ها در بازار هستیم.

نجف‌زاده گفت: تعزیرات حکومتی به عنوان عضو موثر در کمیسیون تنظیم بازار وظیفه سنگین اجرا و نظارت را عهده‌دار است که البته در این زمینه رسیدگی و صدور حکم برای پرونده‌های تخلف صنفی اصلی‌ترین وظیفه تعزیرات حکومتی است که سعی کرده در سال‌های اخیر به وظیفه قانونی خود عمل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و خود‌آگاهی مردم را در کاهش جرایم و تخلفات صنفی مهم و ارزشمند توصیف کرد و بیان داشت: ما از مردم انتظار داریم که از واحدهای خوشنام خریداری کنند چرا که صاحبان این واحدها دوست ندارند آبرو و اعتبارشان را به خاطر کم‌فروشی، گرانفروشی، احتکار و یا سایر مولفه‌های تخلفات صنفی به چوب حراج بگذارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل نهادینه شدن فرهنگ مصرف درست و اصولی را با هدف کاهش قیمت‌ها یادآور شد و افزود: برای مقابله با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و تخلفات ناشی از این امر بهتر است مردم از خرید کالاهایی که به سرعت قیمت آنها افزایش یافته پرهیز کنند.

نجف‌زاده نمونه این کالا را آجیل و پسته شب عید اعلام کرد و گفت: لزومی ندارد مردم با نرخ 50 هزار تومان چنین کالاهایی را خریداری کرده و یا از هم اکنون بخواهند در منازل خود به ذخیره‌سازی آن اقدام کنند چرا که اگر همه مردم هم قسم شوند که کالاهای گران را نخرند قطعاً این امر تنبیهی برای سوداگران خواهد بود و جلوی اجحاف در حق دیگران نیز گرفته می‌‌شود.

وی همراهی مردم را در این زمینه بسیار کار‌آمد و راهگشا توصیف کرد و ادامه داد: در کنار اکیپ‌های نظارتی و صدور حکم تعزیراتی در محل نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا کمیته تخصصی برای برگزاری مطلوب نمایشگاه بهاره شکل گرفته تا اعضای آن بتوانند بر عرضه کیفی کالا و خدمات نظارت داشته باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل تصریح کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، مجامع امور صنفی و بهداشت، در این کمیته عضو بوده و در ایام برپایی نمایشگاه در روزهای پایانی سال بر عرضه کالا نظارت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نجف‌زاده در پایان سخنان خود ابراز داشت: تعزیرات حکومتی نیز با برپایی دادگاه سیار برای رسیدگی به تخلفات صنفی و شکایات مردم در این زمینه پیشقدم است.

انتهای پیام/62001/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول