اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

سختگیری غیرمنطقی موجب سکون در دانشگاه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سختگیری غیرمنطقی موجب سکون در دانشگاه می‌شود.

سختگیری غیرمنطقی موجب سکون در دانشگاه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین،‌ فرهاد دانشجو اظهار داشت: حضرت علی (ع) سیاستی که ناشی از عدل می‌شود را در سه چیز می‌دانند، نرمی کردن و درشتی نکردن با مردم،‌ اتمام امور دادگری و احقاق حقوق مردم و احسان کردن به مردم همراه با میانه‌روی که به اسراف منجر نشود و ما نیز برای بهبود در امور مختلف باید راه و سیرت پیشوایان دینی را سرلوحه‌ی کار خویش قرار دهیم.

وی ادامه داد: ابن‌سینا نخست خود را اصلاح می‌کند و سپس به سراغ جامعه می‌رود و همچنین هدف اصلی سیاست از نگاه غزالی اصلاح جامعه و افراد است، بنابراین ما نیز باید چنین کنیم و در درجه‌ نخست خود را اصلاح کنیم تا بتوانیم جامعه‌ دانشگاهی را در مسیر درست هدایت کنیم.

دانشجو خاطر نشان کرد: به نظرم هدف از ایجاد عدالت و آزادی، تکمیل کمالات انسانی است؛ سیاست اسلام، سیاست خاصی است و با سیاست‌های منفور جهان هیچ‌ گونه قابل قیاس نیست در واقع سیاست اسلامی، بر فلسفه‌ انسانی استوار است.

وی افزود: رسول اکرم (ص) هدف از رسالت خویش را تطمیع اخلاق انسانی مطرح کرده است، اگر اصول اخلاقی رعایت شود جامعه به تعالی خواهد رسید و این حرکت باید از دانشگاه‌ها آغاز شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: وجود رابطه گرم و صمیمی بین مردم و مسئولان از مهم‌ترین عوامل استواری نظام جمهوری اسلامی است و این مهم موجب بالا بردن نظم اجتماعی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بخشش و عطوفت بسیار حائز اهمیت است،‌ اما مقابله با تمرد مدنی وظیفه‌ مدیران جامعه است و اگر اشتباه غیر قابل بخششی رخ دهد، باید با قوانین اسلامی با آن برخورد کرد.

دانشجو موفقیت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی را بی‌شمار خواند و گفت: با این حال باز هم مشکلات وجود دارد و مشکلاتی دیگری را هم پیش رو داریم که این مشکلات به جامعه‌ دانشگاهی نیز رسوخ کرده،‌ برای مقابله با این مشکلات باید به خداوند متعال توکل کنیم و با صبر و بردباری مشکلات را یکی پس از دیگری از میان برداریم.

وی ادامه داد: انسان به اندازه‌ تقوای الهی‌اش توان مقابله با مشکلات را پیدا می‌کند و به میزانی که در مسیر عبودیت گام بر‌می‌دارد در ساحت ربوبیت پیش‌ می‌رود، ما رؤسای دانشگاه‌ها نیز اگر می‌خواهیم مدیران خوبی باشیم، باید با محبت رفتار کنیم و دل اعضای هیئت علمی‌،‌ استادان، کارکنان، دانشجویان و غیره را نشانه بگیریم، باید نشان دهیم که آن ها برای ما مهم هستند و فعالیت‌های آن ها دیده می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به رؤسای واحدهای مختلف گفت: معتقدم روان کردن امور مایه‌ سود است و سخت‌گیری غیرمنطقی موجب فقر و سکون خواهد شد، پس در امور دانشگاه‌ باید کارها را تسریع ببخشیم تا مسیر پیشرفت را با سرعت طی کنیم.

دانشجو با بیان بسیاری از موازین اخلاقی و راه‌های رسیدن به آن ها و تأکید بر دوری از لغزش و اشتباه،‌ رؤسای واحدهای مختلف را به پایبندی به موازین اسلامی و اخلاقی تشویق کرد.

وی خطاب به رؤسای مناطق 18 گانه دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امیدوارم با همکاری یکدیگر، جمهوری اسلامی را در رسیدن به تعالی و اهداف آسمانی اسلام همراهی کنیم.

دانشجو اظهار داشت: به غیر تعدادی انگشت شمار، بیشتر رؤسای واحدهای دانشگاهی در این همایش حضور دارند و این نشان دهنده‌ اهمیت آن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اهداف این اجلاس هم گفت: این اجلاس به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و طی آن سعی می‌کنیم با اطلاع‌رسانی و قرار دادن تجارب ارزشمند واحدها در اختیار یکدیگر،‌ دانشگاه آزاد اسلامی را در رسیدن به اهداف کلی‌ خود یاری کنیم.

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین توفیقات بسیاری در زمینه‌های مختلف داشته است

دانشجو در خصوص میزبانی واحد قزوین نیز افزود: این واحد به لطف اعضای فعال خود و تلاش‌های ارزشمند موسی‌خانی یکی از دانشگاه‌های خوب ما محسوب می‌شود که پیشرفت و توفیقات بسیار بزرگی در زمینه‌های مختلف داشته است و مجموعه‌ کاملی به حساب می‌آید که هم از لحاظ فیزیکی و امکانات و هم علمی پیشرفت خوبی داشته است که واحدهای دیگر دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از تجارب دانشگاه‌ آزاد اسلامی قزوین در زمینه‌های مختلف استفاده کنند.

انتهای پیام/77002/ی/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول