اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

نشریه شهرداری شیراز تنها روی میز مدیران است

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز با بیان اینکه نشریه شهرداری این شهر کاربردی ندارد، گفت: هنر نیست که شهر راز (نشریه شهرداری شیراز) چاپ شود و فقط بر روی میز مدیران قرار گیرد.

نشریه شهرداری شیراز تنها روی میز مدیران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت دوشنبه‌شب در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری نشریه شهر راز اظهار داشت: سیستم اطلاع‌رسانی شهرداری این شهر نتوانسته است همگام با پیشرفت پروژه‌ها حرکت کند.

وی عملکرد عمرانی شهرداری با توجه به بودجه بیش از یک‌هزار میلیارد تومانی شهرداری در سال 91 را خوب ارزیابی کرد و با تأکید بر اینکه در هر نقطه‌ای از شهر پروژه‌های ریز و درشت در حال اجراست، افزود: شهروندان باید از تمام این پروژه‌ها و تأثیر آنها بر محل کار و زندگی خود مطلع شوند که کمتر این موضوع صورت می‌گیرد.

مدیر مسئول نشریه شهر راز با بیان اینکه رسانه‌های مختلف فعال در این شهر همکاری مناسبی با شهرداری دارند و رسالت اطلاع‌رسانی خود را به خوبی انجام می‌دهند، ابراز داشت: نشریه شهر راز برای تکمیل برخی کاستی‌ها با رویکردی متفاوت نسبت به گذشته بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر فعالیت خود را آغاز می‌کند.

شهردار شیراز با اعلام اینکه رویکرد این نشریه به صورت مجله و در صفحات بیشتر نسبت به گذشته و با درج مطالب متنوع علمی چاپ می‌شود، تصریح کرد: با درایتی که در شورای سیاستگذاری وجود دارد به سمت و سوی ارتقای فرهنگ شهروندی و اطلاع‌رسانی مناسب پیش می‌رویم.

رئیس شورای سیاستگذاری نشریه شهر راز با اشاره به اینکه بسیاری از مردم از گستردگی فعالیت شهرداری اطلاع کافی ندارند اضافه کرد: اخبار شورا و شهرداری باید به صورت منظم در این نشریه لحاظ شود.

وی توزیع مناسب به گونه‌ای که این نشریه به طور منظم در اختیار همگان قرار گیرد را مهم ارزیابی کرد و گفت: هنر نیست که نشریه شهر راز چاپ شود و فقط بر روی میز مدیران قرار گیرد.  

پاک فطرت خاطرنشان کرد: محوریت این نشریه اساتید دانشگاه و نخبگان هستند تا بتوانیم مطالب علمی معتبر را در آن لحاظ کرده و بار علمی نشریه را ارتقا دهیم.

اولویت های نظام در نشریه لحاظ شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیز با تأکید بر طرح موضوعاتی که مورد تأیید مقام معظم رهبری است، بر درج و چاپ اولویت‌های نظام و آنچه مقام عظمای ولایت تبیین می‌کنند، تأکید کرد.

زین‌العابدین عرب افزود: منویات رهبری هم در زمینه مسائل شهری و شهروندی و هم موارد متعدد دیگر به ویژه مطالب عنوان شده از سوی ایشان درباره سبک زندگی چراغ راه نشریه شهر راز است.

عضو شورای سیاستگذاری نشریه شهر راز با اشاره به اینکه حداقل 50 مدیریت و سازمان و معاونت در شهرداری فعالند و نیز فعالیت‌های متعدد شورا در کمیسیون‌های مختلف و پیگیری مشکلات شهروندان، خواستار انعکاس تلاش‌های خادمان مردم در شورا و شهرداری در راستای تنویر افکار عمومی شد. 

نشریه شهر راز به سمت توسعه اخلاق در جامعه گام بردارد

مشاور فرهنگی شهردار شیراز نیز گفت: اولویت نشریه شهر راز توسعه اخلاق در جامعه باشد.

حجت‌الاسلام علی سقاچی با بیان اینکه این هفته‌نامه باید مراحل سعادتمندی جامعه و رشد و بالندگی در جامعه را طی کند، بیان کرد: باید از توانمندی‌های افراد مختلف برای ارتقای جایگاه این نشریه بهره برد.

وی موضوع اخلاق را بسیار مهم ارزیابی کرد و با انتقاد از کمرنگ شدن آن در جامعه تصریح کرد: رهاورد این نشریه باید ارتقای فرهنگ اسلامی باشد.

سقاچی ادامه داد: رسانه‌ها کمک کنند این معضل که هنجارها و ناهنجاری‌ها جای خود را با یکدیگر عوض کرده‌اند اصلاح شود.

انتهای پیام/2448/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول