اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قم:

مدیران پرتلاش در امور فرهنگی باشگاه‌های ورزشی تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: مدیران پرتلاش در ارتقاء امور فرهنگی باشگاه‌های ورزشی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

مدیران پرتلاش در امور فرهنگی باشگاه‌های ورزشی تجلیل می‌شوند

روح‌الله رمضانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم تصریح کرد: ماموریت ما تلاش برای افزایش سطح فرهنگی ورزش و همچنین تحقق خواسته‌های جوانان جامعه است تا جامعه‌ای سالم و پرنشاط داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش مدیران باشگاه‌های ورزشی در راستای بهبود شرایط فرهنگی باشگاه‌ها به صورت دقیق و جدی ارزیابی می‌شود، افزود: ما از خانواده‌ها و شهروندان می‌خواهیم که به سوی ورزش گرایش پیدا کنند و فرزندان خود را به ورزش سوق بدهند، بنابراین باید محیطی سالم در ورزش وجود داشته باشد و فرهنگ در کنار ورزش نهادینه شود.

معاون فرهنگی ورزشی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به دیدار با مدیران تعدادی از استخرهای ورزشی، تصریح کرد: یکی از مهمترین اماکن ورزشی که مردم به صورت مکرر به آن مراجعه می‌کنند، استخرها هستند که در این دیدار بر لزوم توجه به شرایط فرهنگی حاکم بر اماکن ورزشی استان تاکید شد.

وی افزود: باشگاه‌های ورزشی، مربیان و مدیران در زمینه هویت‌بخشی به جوانان و آموزش سبک زندگی اسلامی مسئولیت خطیری را بر عهده دارند و مربیان علاوه بر آموزش هنرهای ورزشی، منش‌های پهلوانی و روحیه جوانمردی را نیز باید به ورزشکاران بیاموزند.

رمضانی اضافه کرد: در واقع با توجه به ارتباط نزدیک و صمیمی مدیران و مربیان ورزشی با ورزشکار، باید تربیت در محیط ورزش به شکلی صورت بگیرد که تربیت سالم در شکل‌دهی اجتماعی و فرهنگی آنان موثر باشد، بنابراین مدیران اماکن ورزشی باید محیطی سالم و منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی برای جامعه ورزشی فراهم کنند.

وی با اشاره به محاسن بسیار زیاد ورزش در ایجاد روحیه نشاط و شادی در جامعه و افزایش سلامت و پرورش قوای جسمی جوانان، بومی‌سازی فرهنگی رشته‌های ورزشی را از ضروریات دانست و افزود: با توجه به اینکه اکثر ورزش‌های رایج در کشور از فرهنگ‌های متفاوت دنیا وارد شده حذف معضلات فرهنگی بعضی از رشته‌های ورزشی و اضافه کردن فاکتورهای فرهنگی بومی از نکات مهمی است که مدیران و مربیان ورزشی باید به آن دقت نظر داشته باشند.

رمضانی افزود: از جمله این رشته‌ها می‌توان به پرورش اندام که به عنوان یک رشته ورزشی مادر شناخته شده اشاره کرد که باشگاه‌های پرورش اندام با حذف الگوهای غربی مطرح در این رشته و جایگزینی الگوهای بومی و با رعایت موازین اسلامی می‌توانند در اصلاح فرهنگی این رشته موثر باشند و محیطی سالم را برای جوانان ورزشکار به وجود بیاورند.

رمضانی در ادامه از ارزیابی عملکرد فرهنگی باشگاه‌های ورزشی خبر داد و بیان داشت: شاخص‌های ارزیابی فرهنگی باشگاه‌ها آماده شده که در اختیار مدیران باشگاه‌ها قرار می‌گیرد و تا پایان سال از باشگاه‌های ورزشی به منظور ارزیابی فرهنگی بازدید خواهد شد و به باشگاه‌های برتر هدایایی تعلق خواهد گرفت، ضمن اینکه نتایج ارزیابی در درجه‌بندی باشگاه‌ها و به طبع آن نرخ ارائه خدمات باشگاه‌ها تاثیر خواهد داشت.

انتهای پیام/78002/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول