اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌استاندار آذربایجان ‌شرقی تاکید کرد

جانیفتادن ‌پدافند غیرعامل برای مدیران/ احساس مسئولیت بیشتر مدیران ‌

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ورود در حوزه پدافند غیرعامل باید جدی و مسئولانه باشد، گفت: هنوز برای بسیاری از مدیران ما موضوع پدافند غیرعامل جا نیفتاده و اهمیت آن به درستی درک نشده است.

جانیفتادن ‌پدافند غیرعامل برای مدیران/ احساس مسئولیت بیشتر مدیران ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی نصرتی صبح امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، با بیان اینکه پدافند غیرعامل جزو اولویت‌های نظام است، افزود: با این حال به نظر می‌رسد که این موضوع هنوز برای بسیاری از مدیران ما جا نیفتاده و اهمیت آن به درستی درک نشده است.

وی تاکید کرد: ورود در حوزه پدافند غیرعامل باید جدی و مسئولانه باشد و نباید اهمیت این موضوع مورد غفلت واقع شود که در صورت غفلت خسارات جبران‌ناپذیری به حیثیت نظام وارد خواهد شد.

نصرتی فهم مشترک و جدی گرفتن موضوع پدافند غیرعامل را گام اول در نهادینه شدن این موضوع دانست و خاطرنشان کرد: کشور ما به نقطه تعیین‌کننده‌ای از مواجهه خود با دشمن رسیده است و در این شرایط هوشیاری و آمادگی برای مقابله با تهدیدات از ضروریات است.

وی با بیان این که آموزش مردم را از جدی‌ترین مباحث حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد، افزود: مردم در این موضوع نقش تعیین‌کننده‌ای دارند که تحقق آن مستلزم ارایه آموزش‌های لازم و ارتقای سطح آمادگی عمومی است.

نایب‌رییس شورای پدافند غیرعامل استان در ادامه تسریع در تشکیل کارگروه‌های تخصصی این شورا را مورد تاکید قرار داد و گفت: عملکرد کارگروه‌های این شورا باید منطبق بر تهدیدات دشمن باشد تا به هنگام مواجهه با این تهدیدات آمادگی لازم وجود داشته باشد.

نصرتی با تاکید بر این که وظایف شورای پدافند غیرعامل نباید در برگزاری جلسات خلاصه شود، افزود: نباید شاهد بی‌توجهی و عدم احساس مسئولیت مدیران و نیروهای اجرایی در این حوزه باشیم و این شورا باید اطمینان حاصل کند که همه دستگاه‌ها به وظایف خود در این خصوص عمل می‌کنند.

شورای پدافند غیرعامل استان به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تشکیل شده و شامل 11 کارگروه تخصصی است. این شورا پیش از این زیر نظر اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری فعالیت می‌کرد که با ایجاد دفتر پدافند غیرعامل در استانداری، با ترکیب جدید فعالیت خود را از سر گرفته است. کاهش آسیب‌های احتمالی در برابر تهدیدات و نهادینه‌سازی آن در سطح شهرها جهت افزایش ایمنی و پایداری از عمده‌ترین اهداف راه‌اندازی ادارات کل پدافند غیرعامل در استانداری‌های کشور است. 

انتهای پیام/60002/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول