اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ساده‌ترین نوع مدیریت ورزشی، داشتن کیسه پر از پول است

رحمانی‌نیا: استفاده از مدیران سیاسی در ورزش میان‌بری غلط است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان گفت: استفاده از نفوذ مدیران سیاسی به عنوان اسپانسر در هیئت‌های ورزشی اقدامی اشتباه و میان‌بری غلط است.

رحمانی‌نیا: استفاده از مدیران سیاسی در ورزش میان‌بری غلط است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد رحمانی‌نیا در کارگاه مدیریت ورزشی در سالن نامجوی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) این شهر درباره مدیریت ورزشی پیشرفته، اظهار کرد: صنعت ورزش از اهمیت زیادی برخوردار است و برای رسیدن به این مهم باید سطح دانش و معلومات جامعه ورزش کشور ارتقا یابد.

وی افزود: باید در سطح دانش مخاطب تغییر ایجاد کنیم و با بردباری منتظر تغییر نگرش و رفتار باشیم و این امر در دیدگاه ورزش مرکز ثقل خواهد بود.

استاد دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه 30 درصد جامعه کشور را افراد بی‌سواد تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: با این واقعیت اگر می‌خواهیم مفهومی را گسترش دهیم باید با صبر این آمادگی را در مخاطبان خود ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: کشور ما در مقایسه با کشورهای در حال توسعه حرف‌هایی برای گفتن دارد و امتیازات ملی و سرمایه‌ای آن امیدبخش است.

رحمانی‌نیا اهداف در مدیریت ورزشی پیشرفته را معرفی جنبه‌های کاربردی مدیریت ورزشی، آشنایی با روند برنامه‌ریزی رویدادهای ورزشی، آشنایی با مفاهیم نوین صنعت ورزش و انتقال از ورزش دولتی به بخش خصوصی بیان کرد.

وی صنعت ورزش را در تولید پول و برنامه‌ریزی برای رویداد ورزشی از طریق آشنایی با مفهوم مدیریت ذکر کرد و افزود: ساده‌ترین نوع مدیریت در ورزش، داشتن کیسه پر از پول و خرج کردن آن است.

این استاد دانشگاه با تصریح بر اینکه در کشور ما 110 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی وجود دارد که دولت توان اداره آن ها را ندارد، خاطر نشان کرد: دولت طبق قانون و اصل 144 این اماکن را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های 1950 تا 1960 ورزش در اروپا به دلیل جنگ تعطیل شده بود، بیان کرد: آن ها در ابتدا از دست دولت ورزش را خارج کردند و دوم ساز و کار رقابت را در دنیای تجاری پذیرفتند.

رحمانی‌نیا اذعان کرد: به تدریج کنترل ورزش از دست مشارکت کنندگان خارج شد و به دست مدیران ورزشی، شرکت‌های اسپانسر و شبکه‌های تلویزیونی افتاد که این جریان به تجاری شدن ورزش معروف است.

وی با بیان اینکه دولت باید در ورزش حمایت و نظارت و ارزشیابی داشته باشد، خاطر نشان کرد: بقیه امور ورزش باید به بخش خصوصی واگذار شود.

مدرس دانشگاه گیلان ظهور حامیان مالی، تجاری و نقش جدی آن ها را در دگرگونی لباس، فضای ورزشی و پوشش رسانه‌ای، تبدیل ورزش مدرن به تجارتی بزرگ را از برنامه‌های مدیریت ورزشی پیشرفته در صنعت ورزش عنوان کرد.

وی یادآور شد: ورزشکاران ورزش‌های پرتماشاگر به گونه‌ای قابل توجه، تبدیل به کالا شده‌اند و سهام باشگاه‌های ورزشی در بازار بورس به خرید و فروش می‌رسد.

رحمانی‌نیا منبع اصلی درآمد باشگاه‌های ورزشی را حمایت مالی دانست و گفت: در ورزش استان وقتی می‌بینیم اسپانسر نداریم و شهر صنعتی توان حمایت از ورزش را ندارد به سراغ چهره‌های سیاسی می‌رویم تا از نفوذ آن ها استفاده کنیم.

وی این اقدام را اشتباه و میان‌بری غلط دانست و متذکر شد: باید فضا را برای حضور اسپانسر در ورزش فراهم کنیم و اسپانسر ورزشی زمانی شکل می‌گیرد که شرکتی کمک مالی کند تا در عوض نام شرکت یا فرد یا سیستم با یک رشته ورزشی به طور کامل پیوند بخورد.

انتهای پیام/84002/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول